Aanmaningkosten zonder herinnering.

ovi
Topic Starter
Berichten: 104

Aanmaningkosten zonder herinnering.

#1 , 20 jun 2021 23:15

Op 13/03/21 overlijd mijn broer thuis en komen ze hem met een ambulance wegvloeien.
Daar hij alleen was zorg ik voor de nalatenschap en dus ook dat alles administratief geregeld geraakt en ook alle rekeningen betaald worden.
De rekening vd ambulance heb ik niet gekregen maar nu krijg ik plots een aanmaning met meteen bijkomende kosten??? Ik rij één keer per week naar het huis van mijn broer om de post te gaan halen dus pa vrijdag avond deze rekening gekregen dus kon niet mee bellen.
Geen enkele herinneren gekregen of niets.
Rekening was iets van 60 euro en daar komt nu plots 30 euro bij?
Zal ze morgen is bellen want ik ga hier niet mee akkoord maar wou wel even weten of dit wettelijk is?
Dbv.
Ivo

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ovi
Topic Starter
Berichten: 104

#2 , 20 jun 2021 23:16

Op 13/03/21 overlijd mijn broer thuis en komen ze hem met een ambulance wegvoeren.
Daar hij alleen was zorg ik voor de nalatenschap en dus ook dat alles administratief geregeld geraakt en ook alle rekeningen betaald worden.
De rekening vd ambulance heb ik niet gekregen maar nu krijg ik plots een aanmaning met meteen bijkomende kosten??? Ik rij één keer per week naar het huis van mijn broer om de post te gaan halen dus pa vrijdag avond deze rekening gekregen dus kon niet mee bellen.
Geen enkele herinneren gekregen of niets.
Rekening was iets van 60 euro en daar komt nu plots 30 euro bij?
Zal ze morgen is bellen want ik ga hier niet mee akkoord maar wou wel even weten of dit wettelijk is?
Dbv.
Ivo

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#3 , 20 jun 2021 23:46

er klopt al iets niet in uw bericht, de 100/112 zal nooit een overleden persoon wegbrengen.

komt de persoon te overlijden tijdens het transport komt daar de MUG en de politie bij.


beste dat u kan doen is de aanmaning via mail of aangetekend schrijven betwisten en vragen naar het bewijs van verzending EN aflevering.

ondertussen betaald u het bedrag dat u niet betwist

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 21 jun 2021 08:52

Zal meer dan waarschijnlijk een priveambulance geweest zijn.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#5 , 21 jun 2021 10:32

Zal meer dan waarschijnlijk een priveambulance geweest zijn.
Secundaire ziekenwagens mogen ook geen lijken vervoeren en kosten meer als 60euro

Zelfde regels als bij 100 ziekenwagens als patiënt tijdens transport komt te overlijden

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 21 jun 2021 12:19

Sommige begrafenisondernemers hebben ook een soort ziekenwagen om lichamen van overledenen op te halen bij heb thuis. Gewoonlijk dan in zwarte of grijze kleur en zonder blauw licht of sirene. Van wie kwam de aanmaning?

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#7 , 21 jun 2021 13:50

Sommige begrafenisondernemers hebben ook een soort ziekenwagen om lichamen van overledenen op te halen bij heb thuis. Gewoonlijk dan in zwarte of grijze kleur en zonder blauw licht of serene. Van wie kwam de aanmaning?
sommige hebben blauwe lichten en sirene om in bepaalde omstandigheden een lichaam op te halen

maar dat kost meer dan 60euro, het standaard bedrag voor 2021 voor een 100/112 rit

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 24 jun 2021 10:27

bij mijn weten zijn dat geen begrafenisondernemers wel enkele bepaalde aangestelde firma's die komen op vordering bij een plaats delict.
Bij natuurlijk overlijden thuis komt er geen politie ter plaatse.

Thomas_A
Berichten: 2289
Juridisch actief: Nee

#9 , 24 jun 2021 12:06

Ik vrees dat de TS aan deze discussie niet veel heeft voor zijn vraag.

Er is een aanmaning tot betaling voor het transport van een overledene (mijn deelneming, trouwens). De originele factuur is niet te vinden.

En je intussen al contact opgenomen? Wat was het antwoord?

LYNX XX
Berichten: 2495
Juridisch actief: Nee

#10 , 24 jun 2021 12:19

Ik vrees dat de TS aan deze discussie niet veel heeft voor zijn vraag.

Er is een aanmaning tot betaling voor het transport van een overledene (mijn deelneming, trouwens). De originele factuur is niet te vinden.

En je intussen al contact opgenomen? Wat was het antwoord?
Thomas_A TS geeft aan in zijn #1 en # 2 dat hij ze morgen zal bellen ; dit was zijn melding op 20.06.2021
Gebeld ? Antwoord ?
Topic starters moeten ook eens leren hun topic op te volgen en info te verstrekken.

Terug naar “Andere”