Geruidge oproepen?

WhisperingWalker
Topic Starter
Berichten: 11

Geruidge oproepen?

#1 , 24 mei 2006 14:31

een kleine ruzie tussen kinderen onderling is ontaard in een gevecht met klachten bij de politie.
mijn kinderen zijn nog geen zestien, zouden moeten ondervraagd worden, volgens de "klachtendame".
De feiten zelf zijn al weken oud, en de klacht werd meer dan drie weken na datum geplaatst bij de politie.
Menig kind die zou moeten ondervraagd worden door de politie is als de dood voor deze "ondervraging". temeer dat de dame al bepaalde uitsprakentegen de kinderen zelf uitte.

is men verplicht deze kinderen te laten ondervragen? volgens de politiezou dit kunen geweigerd worden, echter ze dringen aan op een "speciale" ondervraging". Er zijn geen gewonden, geen materiele schade, niets, enkel een klacht van de dame.

Wat si jullie advies.
Mijn kinderen zijn ang van "de vriend" de politie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 24 mei 2006 17:11

internationaal kinderenrechten verdrag eens raadplegen




http://www.kindengezin.be/Images/Kinder ... -41172.pdf

Maar hen gewoon een verklaring laten afleggen in bijzijn van hun ouders kan geen kwaad hoor. Dit mag voor iedereen die minderjarig is.
Daar het over een kinderruzie gaat en er geen gewonden of schade is zal dit slechts bij hoge uitzondering door de rechter behandeld worden.

Volgens mij kan beter de klachtendame angst hebben voor de politie, want vele van un zijn zelf ouder en zullen ook vinden dat volwassenen zich niet moet mengen in kinderruzies. En zeker hen daar geen extra werk voor bezorgen.

En als de dame in kwestie naar de rechter stap, zal die ook niet lachten dat zij een kinderruzie zo hard opblaast.

Reclame

Terug naar “Andere”