vraagje over misbruik van vertrouwen door thuisbegeleiding

mamake
Topic Starter
Berichten: 38

vraagje over misbruik van vertrouwen door thuisbegeleiding

#1 , 21 mei 2006 11:49

Ik heb nog eens een vraagje (sorry hoor)
(ik heb veel problemen op dit moment)

Ik heb al een tijdje thuisbegeleiding voor mijn zoon van 3.
Hij heeft een handicap etc...
De thuisbegeleiding is naar het VK (vertrouwens centrum kindermishandeling) gestapt (eerst anoniem) zonder onze namen te zeggen omdat ze hun zorgen maken over spanningen in ons gezin (door de vele problemen)ze zeggen wij zeggen niet dat jullie iets misdaan hebben maar tis uit voorzorg!
Nu kregen we een keuze (wat ik geen keuze vond) We zouden vrijwillig mee gaan naar het VK of zo niet geven zij onze namen door!
Dit komt dus op t zelfde neer wat we ook kiezen.
Wij zijn toen vrijwillig meegegaan want hebben niks te verbergen dus...
Daarna zijn we niet meer gegaan we voelde ons juist misdadigers.
Dan was het een tijdje stil en nu ineens zijn ze weer begonnen.
Ook kunnen we niks goed doen.
V van thuisbegeleiding heeft veel noten op haar zang vind ik.
Ze zei zelfs eens naar mijn hond toe (ben jij nu nog niet op pensioen?) met andere woordne ben je nog niet dood?

Om de zoveel weken word er over ons gepraat op het VK.
Mag dit zomaar allemaal?
Hebben wij als ouders ook geen recht op verdediging etc?????
Groetjes Mamake

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 23 mei 2006 11:30

Het gerecht kan mensen verhoren in het kader van een klacht, onderzoeksdaden stellen, iemand in voorhechtenis plaatsen, ? Hulpverleners hebben g??n mandaat om een buurtonderzoek of een huiszoeking te doen, een bezoekregeling op te schorten, ?

Alleen justitie kan gegevens nakijken uit het strafregister en het bevolkingsregister. De VK's hebben daar geen toegang toe.

http://www.kindermishandeling.org/VK/wa ... /index.jsp


Als er bij jou thuis echt iets mis zou zijn, zou het VK er niet over praten maar alles reeds lang hebben door gegeven aan Justitie.

mamake
Topic Starter
Berichten: 38

#3 , 23 mei 2006 11:50

Mijn vader heeft me aangeraden een prodeo aan te stellen voor onze verdediging.
Hij zegt dit is absurd dat ze jullie jeugd(we hebben slaag gekregen) (ik niet van me vader) nu jullie dood word.
Voor de rest hebben ze het op de spanningen die er zijn door de stalking (in een ander topic)

Wij zouden ons zoontje nooit iets aandoen!
Wij weten immers hoe het voelt!
Groetjes Mamake

Reclame

Anke
Berichten: 365
Contacteer: Website

#4 , 23 mei 2006 11:57

... mijn vader heeft me aangeraden een prodeo aan te stellen voor onze verdediging ...

Wij herhalen (zie onze vorige topic) dat het inderdaad beter zou zijn een pro deo advocaat onder de arm te nemen, teneinde een einde te stellen aan uw vele problemen.

Terug naar “Andere”