Verblijfplaats kinderen

steve d
Topic Starter
Berichten: 5

Verblijfplaats kinderen

#1 , 06 jan 2009 19:08

Vraagje, Ik met mijn ex-vriendin zijn nu ongeveer 7 maanden uit elkaar.
Wij hebben 2 kindjes die in een co-ouderschap syteem zitten, 1 week bij haar, 1 week bij mij.
Nu vandaag krijg ik plots bericht dat de kinderen van adres gewijzigd zijn.
Hun adres stond nog steeds bij mij.
Kan dit eenzijdig gedaan worden? Want de regeling van de kinderen moet nog op papier komen te staan. Deze gerechtelijke procedure is nog steeds niet afgewerkt. En wat kan ik eventueel doen om dit voorlopig tegen te houden tot de gerechtelijke uitspraak er is?
bedankt al.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 07 jan 2009 19:40

als er geen gerechtelijke procedure is dus zelfs geen voorlopige maatregelen bij vrederechter beslissen de ouders waar hun kinderen zijn ingeschreven - dit bij de vrederechter.

Bij welk instantie zou die uitspraak dan zijn ---?

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 08 jan 2009 13:42

“Art.374.§ 1.Wanneer de ouders niet samenleven, blijven zij het ouderlijk gezag gezamenlijk uitoefenen...In elk geval bepaalt de rechter de wijze waarop het kind wordt gehuisvest en de plaats waar het in het bevolkingsregister wordt ingeschreven als hebbende aldaar zijn hoofdverblijf...”(Burgerlijk Wetboek).

Bij ontbreken van een minnelijke regeling inzake domiciliëring van uw kinderen dient u zich bij verzoekschrift tot de Jeugdrechter te wenden.

In gevallen die de voorzitter spoedeisend acht kan u zich ook wenden tot de voorzitter van de rechtbank van eerste aanleg in kort geding krachtens art.384 Gerechtelijk Wetboek.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 08 jan 2009 17:40

Oeps - schaamrood - uiteraard jeugdrechter

Terug naar “Andere”