Geachte,
Ik ben enig kind .Mijnouderswaren getrouwd zonder huwelijkscontract.Mijn ma kreeg als huwelijkscadeau van haar ouders een nieuw huis, enkel op haar naam.(nog voor de huwelijksdatum).Mijn pa is overleden in 2012.
Ons ma heeft altijd de neiging gehad om als een prinses te moeten behandeld worden.Haar wil was altijd wet,(bijgestaan door haar stilzwijgende schaduw,mijn vader)zowel wat betreft mijn opvoeding(gedumpt bij mijn oma van zodra ik geboren was tot mijn 10jaar), studies(meisjes horen geen unief te doen,als je de eerste van je klas bent,dikke pech voor jou)als wat betreft de financien(vakantiejob? Prima.Dan kan ik een paar mooie oorringen ervan kopen)Na mijn studies braaf mijn loon afgeven, zakgeld voor eten en vervoer van en naar mijn werk.Iemand leren kennen?Dit kán echt niet!Jij gaat voor ons moeten zorgen in onze oude dag!
In 2018 heb ik voor de eerste keer borstkanker gekregen.Toen kon ik mijn ma niet meer helpen.
Zij vond me belachelijk(túúrlijk heb je borstkanker, dan kan de kliniek een flinke stuiver aan je verdienen)en na mijn herstel vertelde ze vaak tegen me waar vreemden bijstonden dat”zij nog mocht gezien worden,jij trekt op niks meer van voren”
In 2019 ben ik hervallen.Toen zat de kat helemaal op de koord.Ze was haar hulpje kwijt!Toen ik na mijn operaties weer in mijn huis kwam,had ze mijn auto laten wegslepen door haar garagist(die had ik volgens haar niet meer nodig) en toen ik mijn haar verloor”trok ik helemaal op een vent,ge zijt nu niet alleen plat vanvoren,maar ook nog eens helemaal kaal vanboven” kwam er monkelend uit.Een echte opkikker!
Ik had me ook laten testen op het BRACA-gen. Ik was drager.Toen werd mijn ma pas echt bezorgd.Nog dezelfde dag maakte ze een afspraak in de kliniek om zich ook te laten testen.Dit werd haar geweigerd wegens haar gevorderde leeftijd.
Een jaar later,in 2020, kreeg ze pijn in haar borst.Ik was nog volop in behandeling, maar zorgde er via haar huisarts voor dat ze in de kliniek kon getest worden.Diagnose borstkanker.Ik had gehoopt dat we hierdoor weer naar elkaar toe zouden groeien, maar dat had ik mis ingeschat.Ze was rázend!Ik had haar ziek gemaakt, ze was via mij”besmet”(omgekeerde genetica wellicht?).
Na de kliniek, kon ik niet voor haar zorgen(ben haar enige familie, heb geen broers of zussen.Zij is ook enig kind) en zij weigerde te vertrekken waar ze gehospitaliseerd was. Heb toen de sociale dienst gecontacteerd en zij zouden zorgen dat ze geplaatst werd in een kortverblijf. Na het kortverblijf kon ze volgens haar HA weer thuiswonen, mits thuisverpleging en huishoudhulp. Ze weigerde pertinent en wou in het wzc blijven.Dit stond de directie toe.Haar huis mag niet verhuurd worden van haar.Ik heb enkel een zorgvolmacht om haar rekeningen te betalen.Als ik bel naar haar gsm, legt ze hem telkens af als ze ziet dat ik het ben.Op bezoek gaan,lukt ook moeilijk(ik ben risicopatient voor corona) en om dan telkens mijn kop volgescholden te worden dat ik haar ziek gemaakt heb...
Ze heeft uitdrukkelijk aan de verpleging en haar dokter gezegd dat ik niks mag weten over haar gezondheid.
Ik ben bang daar ze grote sier maakt int wzc(ze heeft zelfs enige tijd daar een vriend gehad hoorde ik van verpleging) dat haar spaargeld niet lang meer zal volstaan. Ze heeft haar eigen huis(afkomstig van haar ouders) en vroeger heeft ze toen mijn vader nog leefde het huis dat ze als trouwcadeau kreeg, als schenking aan mij laten schrijven bij haar notaris.Ik heb dan “onder tafel” maandelijks cash verder moeten afbetalen, voordien huurde ik dit huis aan haar.Ik heb hiervan geen enkel bewijs, stortingen wou ze niet. Was elke maand effectief geld van de bank afhalen en haar geven.Dit vanaf 1997.
Toen mijn vader in 2012 overleden is, heb ik onmiddellijk, nog voor zijn begrafenis met mijn ma naar haar banken moeten meegaan om documenten te ondertekenen.Idem nadien bij haar notaris. Ik heb geen dubbel hiervan en weet niet wat ik getekend heb. Ik weet juist dat mijn vaders erfenis enkel uit geld bestond, en dat alles naar mijn moeder is gegaan.Ik heb toen niks geërfd( misschien door de zogezegde“schenking” van mijn huis acht jaar eerder), de notariskosten waren ook voor ons ma (daar was ze heel kwaad voor, ze vond dat dit naar mij moest gegaan zijn)
Ik zou willen weten als mijn ma haar spaargeld op is, of ik dan voor haar uitgaven( ziekenhuis, rusthuis, onderhoud van haar woning, gas, electr, grondlasten,...) moet opdraaien ?(volgens secretaresse van haar notaris die ik contacteerde,is dit zo)Of moet haar huis eerst verkocht worden?En wat tot het verkocht is?Het kan maanden te koop staan, waarvan moeten haar kosten dan betaald worden? Ik ben alleenstaande en nog maar enkele maanden weer progressief aan het werk.Met ons ma valt hier jammergenoeg niet over te klappen. Zij verwacht zelf dat ik alles nu al moet betalen voor haar en dat er niet aan haar spaargeld, noch aan haar huis geraakt wordt.
Ik hoop echt dat jullie me verder kunnen helpen.