buitenlandse student

Alizée89
Topic Starter
Berichten: 1

buitenlandse student

#1 , 09 okt 2008 15:12

Hoi!

Ik heb een vraagje; ik heb een buitenlandse (niet-EU) vriendin die nu voor het derde jaar op rij in België zou willen studeren. Na het eerste jaar is ze verandert van school. Nu zou ze haar tweede jaar aanvangen in dezelfde school van vorig jaar. Maar dit jaar beslist de school opeens dat ze haar niet meer willen aannemen (ik weet niet eens waarom). Naar het schijnt kan ze ook niet meer van school veranderen, omdat je als buitenlandse (niet- EU) student maar 1 maal mag veranderen. Het gevolg zou dus zijn dat ze België moet verlaten.
Nu is mijn vraag of dit eigenlijk wel mag dat de hogeschool haar niet langer aanvaard, en indien ja, kan ze dan toch nog een andere school zoeken?
Misschien voor alle duidelijk erbij zetten dat het een Franstalige school is (in Brussel), ik weet niet in hoeverre de wetten daarvoor verschillen van die in Vlaanderen.

Als iemand hier iets meer over zou weten, dankjewel op voorhand!

groetjes,

Alizée

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding