Vervelende ex-minnaar

wil
Topic Starter
Berichten: 5

Vervelende ex-minnaar

#1 , 24 sep 2008 11:04

Het is allicht een beetje te "licht" om te spreken over stalking, maar wij (mijn vriendin en ik) hebben al enkele jaren last van een hardnekkige ex-minnaar. De man in kwestie heeft zowat 3 jaar geleden een kortstondige affaire gehad met mijn vriendin. Ondertussen heeft zij haar fout ingezien en we hebben zelfs al een kind samen. Het laatste wat ze wil, is enig verder contact met deze man (en ik vind dit uiteraard ook best onprettig), wij willen als gezin verder zonder stoorzenders. Ze heeft dit al menig maal hem diets proberen te maken, maar hij blijft hardnekkig om de zoveel maand een mailtje sturen. De ene keer is dat een onschuldig "hoi, hoe gaat het", de andere keer een liefdesverklaring, etc.

De afgelopen 3 jaar was mijn devies steeds: negeren, hij gaat vanzelf wel afdruipen. Helaas kom ik hier een beetje op terug, de man is blijkbaar erg persistent en het begint toch stilaan op onze zenuwen te werken...

Kan ik hier juridisch iets aan doen? En zo neen, kan er iets gedaan worden ter afschrikking (aangifte bij politie ofzo)? :?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding