belangrijke persoonlijke documenten liggen in ouderlijk huis, maar wegens conflict niet verkrijgbaar

Thomas1
Topic Starter
Berichten: 184

belangrijke persoonlijke documenten liggen in ouderlijk huis, maar wegens conflict niet verkrijgbaar

#1 , 20 sep 2020 17:23

Zoals de titel aangeeft: er liggen persoonlijke documenten van mij in het huis van mijn familie (mijn ouders), die ik nodig heb om iets te kunnen bewijzen, maar omwille van een sinds lang durend conflict willen mijn ouders deze documenten niet aan mij geven. Ik mag er ook niet meer op bezoek komen, dus ik kan de documenten niet ophalen. Ik kan er ook geen duplicaat van opvragen bij een instantie. Mijn naam staat op deze legale documenten en ze behoren, in feite, mij toe. Ik heb ze nodig om als bewijs op te voeren om bepaalde rechten te verkrijgen.

Kan ik hen via een gerechtelijke weg verplichten deze persoonlijke documenten aan mij te overhandigen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 20 sep 2020 17:37

stuur een aangetekend schrijven naar uw ouders met het verzoek u toegang te geven tot de nodige documenten binnen de 14 dagen en bij het uitblijven van enig of negatief antwoord u zich zal wenden tot het vredegerecht

daar kan u in eerste instantie uw ouders met een verzoeningspoging oproepen

Thomas1
Topic Starter
Berichten: 184

#3 , 20 sep 2020 17:48

Bedankt voor het snelle en helpende antwoord.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 20 sep 2020 19:38

Som in uw brief wel op over welke documenten het gaat.
Vergeet er zeker geen.

Ik vermoed dat u daar niet meer gedomicilieerd staat?

Thomas1
Topic Starter
Berichten: 184

#5 , 21 sep 2020 16:21

nee, ik sta er niet meer gedomicilieerd. Mijn vader zegt dat hij mijn Indisch paspoort dat ik bij mijn adoptie naar Belgie bij me had niet meer heeft, samen met andere documenten. (waar het hier over gaat) Hij heeft ze weggedaan. Tja. Het gaat om een Indisch paspoort van toen ik geadopteerd werd. Mijn adoptie-ouders hebben het normaal bijgehouden. Maar ik heb het nu nodig voor een speciaal visum voor India als bewijs dat ik daar ooit Indian citizenship had. Want ik heb geen geboortecertificaat dat kan bewijzen dat ik ooit Indische staatsburger was. En een adoptiebewijs van de rechtbank is onvoldoende voor de Indische ambassade. Dus dat Indisch paspoort zou wel nuttig zijn.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 sep 2020 16:48

Heeft u al eens contact opgenomen met de gemeente waar u bij aankomst in België was ingeschreven. Mogelijk dat zij een dubbel van de documenten in hun vreemdelingendossier hebben.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Thomas1
Topic Starter
Berichten: 184

#7 , 21 sep 2020 18:39

Ja, ik kan het nog eens doen, maar ik geloof dat ik het vroeger al eens gedaan heb, en men mij toen doorverwees naar de rechtbank van betreffende arrondisement voor een kopie van de adoptie-akte. Men zei toen niks over een Indisch paspoort. Zouden ze een kopie van mijn Indisch paspoort hebben bijgehouden bij de gemeente?

Terug naar “Andere”