naamsverandering

ninac
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

naamsverandering

#1 , 11 aug 2020 10:36

ik heb een naamsverandering ingediend voor mijn jongste zoon in februari.
vader heeft contactverbod, geen recht op persoonlijk contact en ik heb volledig ouderlijk gezag.
toen ik in februari het dossier indiende heb ik alles vermeld wat er gebeurd is maar ze moesten hiervan bewijzen opvragen bij de politie.
ze hebben dit begin mei terug gekregen en de procedure tijd van 6 maand begint volgens hen maar van dan te lopen.
kan ik via het gerecht ergens weten hoe ver ze staan.
in september begint school en daar drammen ze echt door op die achternaam, ik wil een beetje duidelijkheid voor hem

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ninac
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 aug 2020 10:37

als ik trouwens bel naar de dienst naamsverandering zijn ze daar zeer bot en krijg ik daar eigenlijk geen antwoorden

ninac
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 sep 2020 11:09

iemand een idee hoe lang de minister van justitie er over doet om een naamwijziging goed te keuren of af te keuren ?
Het dossier ligt al op zijn bureau van halverwege augustus volgens mij, maar nog altijd geen beslissing

Reclame


LeenW
Berichten: 12824

#5 , 10 sep 2020 14:34

Familienaam: "Rekening houdend met de formaliteiten met betrekking tot de bekendmaking, registratie en overschrijving varieert de totale duur van de procedure van 6 tot 12 maanden. Eenvoudige aanvragen worden sneller afgehandeld."

Voornaam: "De procedure duurt maximaal 3 maanden."

ninac
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 sep 2020 14:55

ik kreeg bericht :

gezien het een regering van lopende zaken is en er momenteel onderhandelingen zijn kunnen wij hier geen termijn opkleven.
wilt dat dan zeggen dat ze wachten op een nieuwe regering om beslissingen te nemen ?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 10 sep 2020 15:43

Er is momenteel geen regering van lopende zaken.
Dit is een volwaardige regering, maar zonder meerderheid ...

ninac
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#8 , 10 sep 2020 16:04

was hun agenda niet beperkt tot de corona crisis ?

Terug naar “Andere”