Schrijf een gedateerd en getekend brief(je) aan het gemeentebestuur en ga die bij voorkeur afgeven aan de bevolkingsdienst. Inhoud:
-zoals aangegeven bij mijn aanvraag tot inschrijving op het adres .... bestaat mijn gezin enkel uit de volgende personen:
* man
* vrouw
* kind 1
* enz.
-omdat ik post voor de vorige eigenaar-bewoner ..... blijf ontvangen van diverse overheidsdiensten verzoek ik U dringend te willen overgaan tot de ambtshalve schrapping van die persoon op mijn domicilie-adres. Wij kochten die woning van die man maar hebben er geen enkele andere band mee; hij heeft geen enkel recht meer wat deze woning betreft. Zijn huidige woonplaats is mij geheel onbekend.
Met dank,
Hoogachtend,
(mocht blijken dat zijn domicilie er toch niet meer staat, heb je niets verloren)
X
Hallo,
Wij hebben een huis gekocht en wonen daar sinds twee maanden in. Ons adres staat daar dus. Maar blijkbaar heeft de vorige eigenaar zijn domicilie nog niet verzet. Wij blijven post krijgen op zijn naam (we sturen deze brieven altijd ongeopend terug naar afzender). Op zich kan me dit weinig schelen, maar er zitten veel aanmaningen bij. En naar ik hoor in de buurt, zit de vorige eigenaar met veel schulden.
Nu is mijn vraag: kan men dan beslag leggen op onze eigendommen? Bijv. als de watermaatschappij een deurwaarder zou sturen?
Want wij kunnen er niet aan doen dat die zijn adres niet verzet.
Ik hoop dat iemand kan antwoorden, want ik ben er toch niet zo gerust in.