Ex gaat bevallen zonder iets te laten weten

Yman
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ex gaat bevallen zonder iets te laten weten

#1 , 02 apr 2020 20:00

Hallo,

De moeder van ons kindje, waarmee ik in conflict ben, is thuis weg en is niet van plan om mij meteen iets te laten weten wanneer ze gaat bevallen.
Ik weet niet waar ze verblijft.

De datum van de bevalling is theoretisch op 29 April.

We zijn niet getrouwd, maar heb voordien het kindje wel al erkend.

Kan ik iets doen? Uiteraard is ze vrij om te gaan waar ze wil, maar welke rechten heb ik na de bevalling?
Hoe zou ik te weten kunnen komen wanneer ze inderdaad bevallen is?

Erg bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight
Berichten: 621

#2 , 02 apr 2020 22:43

Indien de moeder niet wil dat er enige omgang is met het kind dient u zo snel mogelijk naar rechtbank te gaan om dit af te dwingen. Tip: dwangsommen.
Na de geboorte weliswaar.
Indien de moeder niet wil dat u weet waar de bevalling is, is dat haar recht. U kan haar niet dwingen bij de geboorte te zijn of dergelijke.
Tot zolang er geen (tussen) vonnis is heeft u vrijwel geen rechten...

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 02 apr 2020 23:51

Jawel hij is vader met alle verplichtingen gezien hij kind al erkend heeft bij gemeente.
Maar idd. kan actie maar na geboorte. Kind moet ook aangegeven worden bij burgerlijke stand van gemeente waar geboren. Vraag is wie gaat dat doen...normaal een taak voor de vader.

Reclame

Terug naar “Andere”