Intimidatie en pesterij door overbuurman

Pieter100
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Intimidatie en pesterij door overbuurman

#1 , 13 feb 2020 17:58

Geachte,
Enkele jaren geleden kocht een echtpaar het tegenover onze woning gelegen huis. Zij startten, zonder vergunning, een cateringbedrijf in hun garage. Een jaar later verkregen zij, ondanks 83 bezwaarschriften van andere eigenaren in deze residentiële wijk, die overigens allemaal ongeldig werden verklaard door de gemeente, hun vergunning met voorwaarden. Ook is inmiddels de wetgeving omtrent complementaire bedrijvigheid zodanig gewijzigd dat dit allemaal mag zonder vergunning zodra de verkavelingsvoorwaarden ouder zijn dan 15 jaar.
Ik maak bezwaar tegen de inpasbaarheid van dit bedrijf in een woonomgeving.
Ik heb bezwaar bij de gemeente dus verloren. Ben doorgegaan naar de Provincie met nog uitgebreider bezwaarschrift: ook verloren en nu zijn zelfs bijna alle voorwaarden ook nog door de Gouverneur geschrapt. Vervolgens de zaak naar de Raad voor Vergunningsbetwistingen gebracht. De kwestie is daar thans in behandeling.
Wat doen de overburen uit nijd?
- zij staren ons altijd aan zonder iets te zeggen zodra wij elkaar voor de deur per ongeluk treffen
- zij parkeren auto’s bewust voor onze woning om ons te irriteren
- de overbuurman fluit ook naar ons, dus ook naar mijn vrouw; het bekende deuntje wat mannen op straat vaak gebruiken wanneer er een leuke dame passeert
- de overbuurman schreeuwt naar ons vanuit tuin of woning , bij voorkeur wanneer gasten bij ons arriveren
- nieuw is dat de overbuurman nu ook met gespreide benen en handen in de zij op zijn stoep gaat staan om ons, en bezoekers, in deze houding aanstaart....ook rond middernacht wanneer we thuiskomen

Vraag: is schreeuwen, fluiten, staren , kortom pesten strafbaar?
De politie doet niets, adviseert bemiddeling aan te vragen ( dat zie ik absoluut niet zitten), wil geen proces verbaal,opstellen, en wil niet aangeven of er sprake is van strafbaar gedrag.
Dit loopt een keer uit de hand natuurlijk want het irriteert mij bovenmatig en speelt dagelijks door mijn hoofd.
Wie kan hier adviseren svp?
Dank en Vr. Groet Pieter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 13 feb 2020 20:32

Politie kan op zijn minst en melding van de feiten maken.
Om strafbaar te zijn moet het in het strafwetboek en aanverwante wetgevingen staan..
Fluiten staren enz zijn niet direct strafbaar ( anti-seksismewet misschien??)
Auto's parkeren mag overal in de straat door iedereen als men mag parkeren.

Issued
Berichten: 1227

#3 , 14 feb 2020 06:43

Je zou het onder belaging kunnen zetten, maar daar gaat het parket niet bijzonder veel mee doen denk ik

Reclame

Terug naar “Andere”