verschijning voor vredegerecht ( wie mag er mee)

Celtino
Topic Starter
Berichten: 12

verschijning voor vredegerecht ( wie mag er mee)

#1 , 11 aug 2008 16:12

Hallo !

Mijn ouders hebben een verschijning voor het vredegerecht aangevraagd .
De tegenpartij ( buren ) moeten dus ook verschijnen .
Nu hebben enkel mijn moeder en vader een brief gekregen waarop een datum van behandeling van de zaak staat .
Mijn ouders zijn echter niet zo heel mondig meer en ik heb maar bang dat dit de uitspraak wat kan gaan beïnvloeden .
Ik zou dus ook graag willen meegaan daar ikzelf getuige ben geweest van de feiten en hen dus ook graag wil bijstaan .

Nu is mijn vraag .

Mag ik mijn ouders vergezellen tijdens de behandeling van de zaak voor de vrederechter ook al woon ik op een ander adres en heb ik geen brief ontvangen ?

Kan ik mee inspraak hebben in deze zaak en dus ook vragen aan de rechter mijn verhaal te doen want dit kan van groot belang zijn .

Tevens heb ik ook foto's genomen van de feiten .

Kunnen mijn ouders deze foto's tonen aan de vrederechter als bewijs zodat de rechter toch een reëel beeld krijgt van de omgeving waarin de feiten plaatsvonden ?


Bedankt !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker47
Berichten: 92

#2 , 12 aug 2008 11:46

Alle bewijzen en getuigenissen zijn welkom en mogen meegenomen; jij mag je ouders verdedigen bij de vrederechter indien je geen advocaat wil meenemen en zeker (!) de foto's ten bewijze voorleggen..

Let wel : als de tegenpartij een advocaat meeheeft kan die krachtiger optreden wegens zijn opleiding. Je kan dan nog vragen voor een latere verschijning waar je ev. zelf een advocaat meeneemt.
Verschijnen zij echter niet voor de vrederechter zul je de zaak moeten inleiden bij de rechtbank via een advocaat (als je het zover laat komen).

Reclame

Terug naar “Andere”