vader tegen advies thuis verzorgen

benano
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

vader tegen advies thuis verzorgen

#1 , 23 jan 2020 10:09

Hallo

mijn vader van 84 is enkele weken geleden in het ziekenhuis opgenomen.
De nodige onderzoeken werden uitgevoerd, en er is geen echte diagnose gesteld.
Nu ligt hij al zeker twee weken gewoon te zitten en te liggen, te wachten, te hallucineren. Zijn toestand verslechtert met de dag, hij wordt agressief tegen de verplegers omdat hij naar huis wil, en hij is zelfs al in de isolatiekamer gemoeten gedurende meer dan 5 (!) uur, in een pamper en een half uitgetrokken hemdje (zelf gezien!)
Nu merken we dat hij platgespoten wordt, hij slaapt alleen nog en als hij wakker is, is hij helemaal suf.

Compleet contrast met de dagen voor hij opgenomen werd, toen was hij nog alert en konden we nog een conversatie voeren aan tafel. Zijn toestand is duidelijk een gevolg van de medicatie.

Mijn ma wil/kan hem niet meer thuis verzorgen, mijn broer wil dat ook niet. Daarom zou ik hem graag bij mij thuis verder verzorgen, omdat ik ervan overtuigd ben dat het ziekenhuis geen goede omgeving is voor mijn pa.
Helaas, mijn ma en mijn broer zijn er ook tegen dat hij bij mij komt, en zij willen hem in het ziekenhuis houden.

Wettelijk gezien is het mijn ma die beslist. En zij wil hem dus in het ziekenhuis houden.
Ik denk eraan om mijn pa toch uit het ziekenhuis te halen en bij mij thuis te verzorgen, tegen advies van familie en dokter in.
Wat zijn de mogelijke gevolgen?
Strafbaar?
Wat als zijn toestand nog verslechtert?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 23 jan 2020 17:19

Veel kans dat uw vader antipsychotica toegediend krijgt.
Zeker als de hallucinaties pas in ziekenhuis begonnen. Of is daar een voorgeschiedenis van ?
Vraag op welke medicatie hij krijgt.

Uw vader gaat niet in ziekenhuis kunnen blijven als hij niet "ziek" is / behandeld moet worden in ziekenhuis.

Reclame

Terug naar “Andere”