Terug verhuizen naar Nederland met zoontje mogelijk?

Nederlandse25
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Terug verhuizen naar Nederland met zoontje mogelijk?

#1 , 30 nov 2019 20:07

Hallo,

Ik ben een alleenstaande moeder met een zoontje van 2. Ik ben Nederlandse en mijn zoontje heeft bij zijn geboorte automatisch de Nederlandse nationaliteit gekregen omdat ik hem heb aangegeven bij de gemeente. Zijn vader heeft het later erkend.

Zonder familie in de buurt als alleenstaande mama een kind opvoeden is erg zwaar. Ik ben daarom mijn mogelijkheden wat aan het verkennen. Een van die opties is de mogelijkheid om terug in Nederland te gaan wonen, zodat ik ook op arbeidsvlak mij zou kunnen ontplooien want zonder hulp van familie is dat hier erg lastig.

De vader van mijn zoontje is Belg, hij ziet hem steeds week om week in het weekend. Hij is dus 1 weekend hij mij, dan hij hem etc.. Wij hebben geen officiële regeling. Maar zou ik nu zonder al te veel problemen terug naar Nederland kunnen verhuizen? Of kan de vader hier een stokje voor steken? Pas op, het is zeker de bedoeling dat ze contact houden en elkaar nog zien. Het is ook niet erg ver, maar voor ik beslissingen ga maken of dit ga bespreken zou ik graag weten wat mijn juridische positie is.

Alvast bedankt!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding