uit huis gezet

kevinvekemans
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

uit huis gezet

#1 , 07 nov 2019 22:12

Mijn vraag gaat over mijn broer. Hij is uit zijn huis gezet en van de aardbol verdwenen maar laat wel zijn dochter in de steek.
het probleem is dat al de spullen zijn opgeslagen in het stadsmagazijn. Ook die van zijn dochter, kleren schoolspullen enz.
De schoolspullen hebben we kunnen gaan afhalen omdat de gerechtsdeurwaarder een attest naar het stadsmagazijn heeft gestuurd dat de
dochter het samen met de grootvader omdat ze de grootvader een volmacht hebben gegeven. Maar omdat ze ook kleren nodig heeft dachten we kunnen we de persoonlijke spullen van de dochter ook meekrijgen. Maar dat ging niet want het attest was enkel voor de schoolspullen zeiden ze op het stadsmagazijn en kunnen die enkel verkrijgen als mijn broer ze komt halen of met een attest van de deurwaarder. Aangezien we mijn broer niet vinden was de oplossing de deurwaarder, maar die zegt we hebben dat attest voor de schoolspullen gegeven maar voor de rest moet je met het stadsmagazijn regelen onze job is gedaan wij komen er niet meer tussen. Op het stadsmagazijn kunnen ze die enkel meegeven aan de uithuisgezettene wat ook begrijpelijk is. Want ze zeggen dat als ze dit meegeven aan mij dat mijn verdwenen broer toch opduikt dat die een klacht zou kunnen indienen tegen het stadsmagazijn en dat is niet de bedoeling want de mensen daar proberen echt een oplossing te zoeken.
Dus mijn vraag is hoe kan ik de spullen van de dochter gaan afhalen, is er een procedure voor of zo die ik kan opstarten?
alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 07 nov 2019 22:52

Ga langs burgemeester
Geen garantie, wel snelste weg om iets geregeld te krijgen

Procedure ...
Je bent geen belanghebbende partij.
Dochter wel, maar minderjarig en jij bent geen voogd ... dat is je broer.

Die dingen zijn vermoedelijk niet in beslag genomen -wegens niet beslagbare goederen- maar in bewaring.
https://www.gerechtsdeurwaarders.be/nie ... e-goederen

Je kan dus vermoedelijk geen revindicatie-procedure starten (lang, duur, complex, en trouwens ook geen garantie) om de spullen terug te krijgen.
Als dat al zou kunnen, heb je NU meteen de bewijzen van eigendom nodig om de procedure te kunnen starten, en die heb je ook niet ...
https://www.elfri.be/rechtspraak/revind ... agvaarding

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 nov 2019 20:13

Of OCMW juridische dienst.
JurecaBE moderator

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 nov 2019 20:32

Neem contact op met het O.C.M.W. en/of de CAW. Het lijkt me in deze raadzaam dat de vrederechter een bewindvoerder aanstelt. Deze bewindvoerder kan dan alle daden stellen in het belang van het kind. In deze kan u ook als bewindvoerder aangesteld worden. Ik vermoed dat de vader ambtshalve werd afgeschreven. Ga dan na waar de dochter gedomicilieerd is, zodat zij met alles in orde blijft, kinderbijslag, ziekteverzekering.....
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 16 nov 2019 21:41

Zal direct zaak voor familierechtbank - jeugdrechtbank worden.
U kan zo wie zo zeker als dochter al bij u verblijft aangifte bij politie doen wegens verwaarlozing.
Jeugdrechter zal u of grootvader vermoedelijk per onmiddellijk aanstellen als voogd.

Natuurlijk eerste vraag is waar is moeder in dit verhaal.

Terug naar “Andere”