PAS syndroom

julie3
Topic Starter
Berichten: 86

PAS syndroom

#1 , 30 sep 2019 14:17

Is het PAS syndroom ofwel ouderverstotingssyndroom erkend in België?

Kan men in een rechtzaak betreffende hoederecht eisen dat dit door psychoog bekeken wordt?

Is het mogelijk sanctie op te leggen bij moeder als blijkt dat dit het geval is bij de kinderen?

Kan men eisen dat moeder helft van de kosten betaald om kinderen psychologische hulp te voorzien?


Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5928
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 30 sep 2019 14:37

Dat is voer voor psycho's.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 sep 2019 15:38

Beste,

Dit is ook al eens aan bod geweest in een eerder topic:

viewtopic.php?t=18687

Ik raad u aan om contact op te nemen met het CLB of een CAW, zij kunnen beroep doen op hulpverleners die hiervoor meer geschikt zijn.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

julie3
Topic Starter
Berichten: 86

#4 , 30 sep 2019 19:09

Heb eerder topic gelezen.
Ik heb het zo begrepen dat PAS syndroom niet aangepakt/erkend wordt. Een rechter zal nooit een psych vragen om dit te onderzoeken bij de kinderen en de ouder die de kinderen hersenspoelt (psychische misbruik naar mijn mening)moet hier geen gevolgen van dragen.

Dit is iets dat je in onze maatschappij gewoon moet ondergaan. En hopen dat de kinderen op latere leeftijd zelf de waarheid gaan zien.



Wij hebben al meermaals gesproken met het CLB, CAW, OCJ, ARCADE en nog en er is nog niets veranderd aan de situatie.

Terug naar “Andere”