Persoon Aangeven

billyturf
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Persoon Aangeven

#1 , 06 aug 2019 15:02

Een persoon uit mijn omgeving leeft al jaren van een uitkering van het ziekenfonds en telkens hij/zij een oproep brief krijg van de VDAB gaat hij/zij naar de doktor zodat hij/zij niet moet gaan werken en hij/zij zit alle dagen op cafe, weet er iemand waar ik deze persoon kan aan geven

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 aug 2019 15:06

Hier op de kliklijn !

U moet zelf u rijksregister ingeven, anoniem gaat dit niet en wat heeft u er mee te winnen ???

https://www.meldpuntsocialefraude.belgie.be/
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 aug 2019 15:50

Beste,

"Een persoon uit mijn omgeving leeft al jaren van een uitkering van het ziekenfonds en telkens hij/zij een oproep brief krijg van de VDAB gaat hij/zij naar de doktor zodat hij/zij niet moet gaan werken en hij/zij zit alle dagen op cafe, weet er iemand waar ik deze persoon kan aan geven"

zie https://werkgevers.vdab.be/sites/web/fi ... leiden.pdf

U stelt dat betrokkene een uitkering geniet van het ziekenfonds, dus ziek werd erkend door de adviserend geneesheer van het ziekenfonds. Ik zie dan ook niet in waarom hij een attest van de geneesheer moet halen.

Zoals je in de hyperlink kan lezen, zou het hier kunnen gaan om een re-integratiecontract.

Ik zie hier niet onmiddellijk een casus van fraude. Het zou anders zijn indien hij in het "zwart" zou werken of dit café zou uitbaten en dan zou het nog kunnen zijn dat de adviserend geneesheer hier van op de hoogte kan zijn.

Indien betrokkene een alcohol- of gokprobleem zou hebben, kan je hem beter naar een hulpverlening kunnen verwijzen.

Jaloezie is nog nooit een goed motief geweest om iemand van frauduleus gedrag te beschuldigen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Andere”