ouders pakken mijn geld af

odimel123
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

ouders pakken mijn geld af

#1 , 13 mei 2019 13:01

Als leerling heb ik gewerkt en heb ik ook wat centjes bijverdiend tijdens de vakantie en ik ben van plan om hetzelfde te doen in de zomervakantie. Nu is het probleem dat ik geen rekening mag openen van mijn ouders waar het geld terecht kan. Dus komt het geld gewoon op de rekening van mijn moeder. Het probleem is dat mijn moeder noch mijn vader mij zelfs geen stuk van het geld willen geven dat ik zelf verdiend heb. Ze willen dat ik dat uitgeef aan eten, schoolboeken enal (ik ben 16). Ik kan dat snappen, zeker omdat mijn ouders allebei werkloos zijn. Ik zou graag een deel van mijn geld dan hiervoor willen afgeven, maar mogen zij van mijn geld gebruikmaken om eten, schoolboeken te kopen of om de facturen te betalen? Mijn ouders willen me zelfs niet eens een deel van het geld geven. Ik vind dat wel spijtig want ik wou ook sommige andere dingen doen met een deel van het geld. Bovendien ligt de kaart van mijn moeder in de handen van mijn vader. Mijn moeder beheert niet over haar rekening. Kan dat? Of mag dat? Als al deze dingen niet mogen, hoe kan ik dan hulp vragen om hier een verandering aan te brengen. Bovendien heb ik altijd problemen gehad met mijn ouders. Ze beschouwen me als een complete loser en ze denken dat ik op straat zal belanden gewoon omdat ik latijn-moderne talen volg en niet wetenschappen-wiskunde zoals mijn zus. En ja, ik krijg ook al vaak slagen van mijn ouders en mijn vader scheldt mij altijd uit tijdens een discussie. Ik ben het ook wel stilaan beu om te horen dat ik een hoer ben, dat ik zijn hond ben en dat ik daarom alles moet doen dat hij zegt, dat ik niks waard ben en dat ik gewoon een probleemkind ben. Ook proberen ze me bang te maken (vaak) door verhalen te vertellen van kinderen die geslagen werden door hun ouders door te zeggen dat de politie het kind niet geloofd heeft of gezegd heeft dat dat goed is van de ouders. Wat zou ik moeten doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 13 mei 2019 13:22

Neem eens contact op met de sociale dienst van het O.C.M.W of het CAW. Zij kunnen u desgevallend in contact brengen met de opvoedingswinkel.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 13 mei 2019 14:52

Lees eens:

https://www.kennisplein.be/sites/Jeugdr ... -weet.aspx

Spaarrekening openen kan al zeker.
Zichtrekening vanaf 16, zonder verwittiging ouders, kan bij sommige banken.
Kijk eens rond op i'net
Ga naar een bank waar uw ouders niet gaan, in ander dorp, ... en zorg dat je géén post thuis krijgt van de bank.

Reclame

Terug naar “Andere”