inwonen familielid

bella
Topic Starter
Berichten: 6

inwonen familielid

#1 , 22 mar 2006 16:01

Wat gevolgen kunnen er zijn als mijn broer bij mij zou komen inwonen? Hij vecht al een paar jaar tegen kanker, kan momenteel niet gaan werken. Op het forum van domiciliering heb ik een formulier terug gevonden 'Overeenkomst voor recht op verblijf', waarmee ik mijn inboedel veilig stel. maar kunnen ze ook loonbeslag bij mij doen als hij schulden maakt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 28 mar 2006 19:06

Als concubinerenden hun respectieve roerende goederen hebben vermengd,is de schuldeiser van hen niet verplicht deze goederen te onderscheiden of af te scheiden,hetgeen onmogelijk is geworden tengevolge van de vermenging die de concubinerenden zelf hebben bewerkstelligd.De schuldeiser kan derhalve beslag leggen op de goederen die de concubinerenden aldus bezitten,tenzij de concubinerende die geen schuldenaar is,bewijst dat hij alleen eigenaar is van het geheel of een deel van de goederen.(Cass. 10 juni 1976,R.W. 1976-77,p 601.)

In geval van revindicatie biedt een geregistreerde eigendomsverklaring geen waarborg t.a.v. derden,zodat het eigendomsbewijs van de erin vermelde goederen niet noodzakelijk vaststaat.Ook een factuur mist t.a.v. derden bewijswaarde wanneer niet is aangetoond dat de erop vermelde goederen met eigen gelden werden aangekocht.(Antwerpen 22 oktober 1990,Bull.Bel. 1992,2728.)

Reclame

Terug naar “Andere”