Schrik verblijfsvergunning te verliezen

Sofie__
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Schrik verblijfsvergunning te verliezen

#1 , 04 mei 2019 18:15

Mijn vriend is afkomstig uit Griekenland en woont sinds 6 jaar in belgie en spreekt vloeiend nederlands. Hij heeft al voor 5 jaar hetzelfde vast werk. Nu heeft hij onlangs de procedure opgestart om Belg te worden. De politie is hiervoor langsgeweest om zijn woning etcetera te bekijken. Dit is allemaal ok. Hij staat nu momenteel als wettelijk samenwonend geregistreerd met een andere man. Toen de politie langskwam was echter deze persoon niet aanwezig, deze woont eigenlijk op een ander adres. Kan dit een probleem vormen voor zijn aanvraag tot Belg worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 04 mei 2019 19:56

Als er al begonnen wordt met domiciliefraude voor hij Belg is geworden, belooft dat niet veel goeds

Mathieu Rutten

#3 , 04 mei 2019 20:18

Ik denk toch dat uw topic dient aangepast te worden. Gaat het hier om twee mannen die op hetzelfde adres staan ingeschreven of gaat het om twee mannen die samen een samenlevingsovereenkomst hebben ondertekend en in feite gescheiden leven? U spreekt immers van wettelijk samenwonend geregistreerd. Indien er geen sprake meer is van een overeenkomst van wettelijke samenleving, kan deze best opgeheven worden en ook in deze zin doorgegeven aan het gemeentebestuur.

Reclame

Sofie__
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 mei 2019 21:08

Het gaat over 2 mannen die samenlevingscontract hebben getekend en op zelfde adres zouden wonen, maar de andere woont idd op een ander adres. (Je kan wettelijk samenwonen met een familielid). Mijn vriend heeft zijn verblijfsvergunning op basis van deze samenwoning. Als we ze wettelijk ontbinden, gaat hij zijn verblijfsvergunning dan niet verliezen?

Terug naar “Andere”