gestalkt en getreiter

sandebrie
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

gestalkt en getreiter

#1 , 11 apr 2019 19:49

dit speelt jaren, een buurman vond dat ik op zijn parkeerplaats stond en van daaruit kwamen de problemen steeds erger deuren slaan, met een balletje piepen, parasol tegen mijn planten, bbq tegen de schutting vanaf het moment dat zijn vrouw ging werken ging hij timmeren noem maar op, hij volgde mij ook een aantal keren. uiteindelijk kreeg hij ook een andere buurvrouw zo ver, alhoewel ik daar eerst aan twijfelde. Daarna zijn we verhuisd en dacht ik eureka daar zijn we vanaf het ging 3 weken goed toen vroeg mijn naaste buurman woonde u daar, ja zei ik en toen begon het boven mij en vlak naast me het waren ook vriendjes. ik hoorde ook om 6 uur s ochtends een pingel van een piano, nadien kwam uit dat het van boven kwam. elke keer als mijn man er niet was en hij geloofde me niet. ook hoorde je ook maar s avonds keihard stampen op de vloer, beetje raar als je de rest van de dag niets hoort of lopen ze dan niet daarom wist ik dat het gewoon door ging.

maar wat word er dan verteld dat iemand dit gedrag overneemt, ik heb die man nooit wat gedaan, die buurman was gek mijn hobby fotografie dus als ik aan het oefenen was stond ik in de keuken en schijnbaar zag je buiten een flits, toen ging hij buiten staan en mijn huis fotograferen. ja ik moest eerst lachen.

nu ben ik gescheiden nadat mijn man mij agressief geestelijk als lichamelijk behandelde. ik verhuisde naar Belgie zo eindelijk ik ben veilig mijn plek de deur op slot.
en ja de eerste 5 a 6 weken rust stil heerlijk slapen. toen vroeg de bovenbuurvrouw en wanneer komt u hier wonen ik zeg ik woon hier al. de rust was 2 dagen en toen begon het, getik ik dacht eerst dat het de koelkast was. dus gaf er verder geen aandacht aan, toen een 3 tal keer tikken niet echt hameren of zo, maar meer we zijn er weer, toen geschuif van een stoel, ik gaf geen reactie iemand kan wel eens moeten schoonmaken. toen begon het na tien uur en het werd erger zelfs na 11 uur en een aantal keer als ik in slaap gevallen was een harde klap. zo hard dat je wakker schrok.
heb nu ook al uitgetest als ik via de lift wegga dan hoort ze het niet, en dan ga ik weg als ik de lift neem. als ik dan met de lift wegga en stiekem terug naar boven ga dan is het de rest van de dag muisstil. het moment dat ik op balkon of in de keuken ga koken dan begint het opnieuw.
toen kreeg ik geur overlast echt stank niet alleen in mijn halletje maar ook in de hal in de woning toen ik dit aan de onder buurvrouw wilde vragen kwam het daarvandaan. ze lachte een beetje toen ben ik begonnen met natte doeken voor de deur te leggen en de vve inlichten. en ik ben gaan opletten. als ze koken zetten ze deur open en de deur naar de trap de rest gaat vanzelf. gewoon getreiter.

maar wat me bang maakt is wat word er voor een onwaarheid over mij verteld dat iemand zulke zaken gaat doen, het moet zo erg zijn want een normaal mens laat zich niet verleiden om dit elke dag maand in maand uit te gaan doen, of worden ze betaald. want meer redenen kan ik niet bedenken. het toeval dat het familie is geloof ik niet, en hoe kunnen ze weten dat ik hier ben gaan wonen. ja mijn dochter woont hier maar dan nog zijn ze 200 km achter me aan gereden en 200 terug.

als ik zo ver denk, ga ik aan mezelf twijfelen, maar nu 2 weken terug en nu dinsdag sta ik aan de bushalte 2 weken terug komt er een man staan hij ziet er een beetje uit als een zwerver beetje viezig niet verzorgd. hij komt steeds dichter te staan ik zet mijn tas aan de andere kant, hij gaat weer wat verder staan en plots vraagt hij stopt de bus in Bassevelde, ik wist het niet en dat zei ik ook.

Nu dinsdag sta ik te wachten een jonge griet vraagt stopt de bus in Bassevelde, ik kijk in mijn app van de bus en zeg ja daar stopt hij, ze loopt door ik kijk haar na want op het bord erboven staat Eeklo Bassevelde assenede Zelzate, dus ze kon het gewoon zien, ik kijk haar verder na waar ze staat maar ze staat niet bij de bushalte ze loopt door steekt bij de stoplichten de straat over en verdwijnt in een straat. Nou ja is het raar of is het raar.

wil weg nog aangeven dat die buurman waar alles mee begon, voor mij stond en zei " ik ga je helemaal gek maken en je zal het nooit kunnen bewijzen"
wat de dame boven me doet is niet in verhouding als wat die buurman deed plus was ik super bang van die man.
maar het idee dat iemand me volgt, er mensen zijn die bevelen opvolgen terwijll ze mij niet kennen en ik 1000 procent zeker weet dat er niets in mijn leven is waarvoor ze dit kunnen doen.
en waarom verdien ik geen rust in mijn huisje over 3 jaar ga ik opzeggen en opnieuw gaan verhuizen, en hoop dan maar het word geen appartement, ofwel een bovenwoning.

vraagje wat doe ik hieraan, haar nogmaals aanspreken haar vertellen dat zij iemand onder haar heeft wonen die gewoon aardig is en nooit iets heeft misdaan, of ik herrie maak, ze hoort me niet, mijn onderbuurvrouw vroeg alleen of ik niet met de deuren wilde slaan, maar ook dat is de bovenbuurvrouw want ik heb overal speciale strips tussen zitten en die heb ik ondertussen in het hele gebouw geplakt. maar de deur van de bovenbuurvrouw hoor je alleen s avonds dichtslaan met een klap

Help mij alstublieft na een jaar agressie van mijn ex en vernedering wil ik graag gewoon tot rust komen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 11 apr 2019 21:47

Hebt u dit al eens met uw huisarts besproken?

sandebrie
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 apr 2019 11:25

hallo,

Nee zie ook niet in hoe mijn huisarts kan helpen hierin, ik word gewoon gestalkt, de dame verschuift alles in haar woning, je hoort het door het hele gebouw en waarschijnlijk denken de anderen het zal de nieuwkomer wel zijn. ook de geur overlast als ze hier beneden aan het koken zijn. ik woon alleen op mijn verdiep er is geen directe toegang dus het kan alleen maar via de lift bij mij komen en ik gebruik die lift niet.

maar ik ga kijken of ik onder mijn contract uitkan en ga maar weer verhuizen. het enige wat me het meest irriteert waarom zou je zoiets doen als treiteren als je die persoon niet kent.

ik wil ook gaan verhuizen zonder dat iemand het weet en van daaruit werken om het nieuwe adres door te geven. als ik dan een aantal maanden nergens last van heb en dan plotseling weer wel kan ik de dader achter halen.

Reclame

Mathieu Rutten

#4 , 15 apr 2019 11:32

Beste,

Het lijkt me inderdaad een goed idee dat u deze problematiek met uw huisarts, vertrouwenspersoon bespreekt. Misschien eens contact zoeken met het CAW?

Veel sterkte in uw zoektocht naar een oplossing.

Groetjes,

Thieu Rutten

Tope
Berichten: 916

#5 , 15 apr 2019 21:14

Het is alvast geen slecht idee jouw huisarts te raadplegen.
U bent vermoed ik geen dokter noch psycholoog of aanverwant beroep dan kan u daar geen uitspraak over doen - eerste gedeelte van uw bericht dus verwijderd.
JurecaBE moderator

Tope
Berichten: 916

#6 , 15 apr 2019 23:18

Inderdaad, ik kan hier geen uitspraak over doen.
Mijn excuses dus

SabinneSteckmachine
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 apr 2019 00:01

Begaat uw buurman strafbare feiten zoals bedreigingen, dan belet niets u om klacht neer te leggen. Overweeg een klacht met burgerlijke partijstelling om er zeker van te zijn dat er een onderzoek komt. Doe dit wel enkel als u een sterk dossier heeft, want bij vrijspraak draait U op voor de kosten. En die kosten lopen hoog op, onderzoekskosten, deurwaarder, deskundigen...
Ik heb ook zo een geval te verwerken gekregen.

Eerst zou ik gaan praten met de wijkagent, leg rustig uw probleem uit.

Lost dit niets op dan legt U klacht neer bij de politie, een grote bemerking hierbij:

Vraag een Pv in uw eigen woorden, deze pv mag niet uitgetypt worden, deze is handgeschreven en u kan hier verbeteringen aanbrengen.

Ik heb ook al gehoord van het proces-verbaal tot bewijs van het tegendeel, dan moet de tegenpartij het tegendeel kunnen bewijzen hier doet de onderzoeksrechter echte opzoekingen in. Deze Pv is altijd behandeld.

U hebt recht op een gratis eerste gesprek bij een advocaat naar keuze, mogelijk een wetswinkel in uw streek, of zelfs pro deo, deze leveren uitstekend werk.

U zou ook de raad kunnen krijgen via het vredegerecht mits een eenzijdig verzoekschrift. De tegenpartij wordt dan niet op de hoogte gebracht van de zaak. Omdat de tegenpartij zich niet kan verdedigen, is deze procedure aan strikte voorwaarden gebonden. Op deze manier een rechtszaak beginnen kan enkel in hoogdringende gevallen, wanneer er geen specifieke tegenpartij gekend is of wanneer het noodzakelijk is dat de tegenpartij niet op de hoogte is van de procedure.

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 24 apr 2019 00:35

Feitenzijn in NL begonnen en worden nu door anderen (derden) in uw nieuwe woonplaats in BE voortgezet als ik goed heb gelezen.

Die bedreigingen moeten wel strafbaar zijn zoals voorzien in strafwetboek. Anders kan men zich wel bedreigd voelen maar strafrechtelijk zal daar geen gevolg aan gegeven worden.

Klacht met burgerlijke partijstelling is het laatste wat u kan doen - onderzoeksrechter moet inderdaad onderzoek instellen maar kan inderdaad geld kosten.

Een handgeschreven PV???
Een PV wordt in deze tijd via digitale weg verwerkt en is dus geprint.
Trouwens u krijgt nooit een PV bij de politie.. dat gaat naar het parket.
U kan uw verklaring zelf schrijven en laten bijvoegen. Ik raad echter aan dat uw verklaring door politie wordt overgezet en vermoedelijk hier en daar dan best wat beter 'verklarend' gemaakt.
Vraag en antwoord kan ook maar als u de aangifte zou doen lijkt dat wel een verhoor van een verdachte.
Van uw verhoor krijgt u wel een kopie - geen afschrift (puntjes op de i)

Gratis gesprek met een advocaat ??? . Bij een aantal advocaten kan een eerste gesprek in tijd beperkt wel mogelijk zijn maar zeker niet bij iedereen.

Wetswinkel.. soms goed soms fout.

Pro Deo hangt van uw inkomen af
http://advocaat.be/DipladWebsite/media/ ... 010416.pdf
http://balieantwerpen.be/nl/pro-deo/eer ... s-bijstand
Bureau voor rechtelijke bijstand is gevestigd gerechtsgebouw rechtbank eerste aanleg.

Bij vrederechter idd ook eenzijdig verzoekschrift mogelijk in beperkt aantal gevallen o.a. indien volstrekte noodzaak tegenpartij geen weet mag hebben van het gebeuren.
art 1025 -1034 gerechtelijk wetboek

SabinneSteckmachine
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#9 , 24 apr 2019 09:25

Feitenzijn in NL begonnen en worden nu door anderen (derden) in uw nieuwe woonplaats in BE voortgezet als ik goed heb gelezen.

Die bedreigingen moeten wel strafbaar zijn zoals voorzien in strafwetboek. Anders kan men zich wel bedreigd voelen maar strafrechtelijk zal daar geen gevolg aan gegeven worden.

Klacht met burgerlijke partijstelling is het laatste wat u kan doen - onderzoeksrechter moet inderdaad onderzoek instellen maar kan inderdaad geld kosten.

Een handgeschreven PV???
Een PV wordt in deze tijd via digitale weg verwerkt en is dus geprint.
Trouwens u krijgt nooit een PV bij de politie.. dat gaat naar het parket.
U kan uw verklaring zelf schrijven en laten bijvoegen. Ik raad echter aan dat uw verklaring door politie wordt overgezet en vermoedelijk hier en daar dan best wat beter 'verklarend' gemaakt.
Vraag en antwoord kan ook maar als u de aangifte zou doen lijkt dat wel een verhoor van een verdachte.
Van uw verhoor krijgt u wel een kopie - geen afschrift (puntjes op de i)

Gratis gesprek met een advocaat ??? . Bij een aantal advocaten kan een eerste gesprek in tijd beperkt wel mogelijk zijn maar zeker niet bij iedereen.

Wetswinkel.. soms goed soms fout.

Pro Deo hangt van uw inkomen af
http://advocaat.be/DipladWebsite/media/ ... 010416.pdf
http://balieantwerpen.be/nl/pro-deo/eer ... s-bijstand
Bureau voor rechtelijke bijstand is gevestigd gerechtsgebouw rechtbank eerste aanleg.

Bij vrederechter idd ook eenzijdig verzoekschrift mogelijk in beperkt aantal gevallen o.a. indien volstrekte noodzaak tegenpartij geen weet mag hebben van het gebeuren.
art 1025 -1034 gerechtelijk wetboek
Je reactie is ongepast en zelfs kwetsend, jij kan niet weten wat ik heb meegemaakt, ik spreek uit persoonlijke ervaring en mijn zaak lag in de lijn van de vraagsteller.

Inderdaad, een handgeschreven Proces Verbaal, deze wordt nooit digitaal uitgeprint en is behandeld als zijnde. Van deze PV krijg je altijd een afschrift. Er worden ook daadwerkelijk onderzoeksfeiten verricht , de onderzoeksrechter legt dit type PV nooit naast zich neer. Een wetswinkel is erkend en men geeft daar in eerste instantie advies. Het is haast onmogelijk dat het dus fout loopt. En een gratis gesprek bij een advocaat is perfect mogelijk, ik heb verschillende rechtszaken gehad en heb nooit voor een eerste verkennend gesprek moeten betalen, anders zijn er ook diensten zoals de wetswinkel die zelf beschikken over juristen of zoals in mijn laatste geval U doorverwijzen naar een advocaat voor een gesprek.
En uw uitleg over het eenzijdige verzoekschrift : "Daarnaast kan u in door de wet voorziene uitzonderlijke gevallen via uw advocaat een eenzijdig verzoekschrift indienen bij de rechtbank."

De tegenpartij wordt dan niet op de hoogte gebracht van de zaak. Omdat de tegenpartij zich niet kan verdedigen, is deze procedure aan strikte voorwaarden gebonden. Op deze manier een rechtszaak beginnen kan enkel in hoogdringende gevallen, wanneer er geen specifieke tegenpartij gekend is of wanneer het noodzakelijk is dat de tegenpartij niet op de hoogte is van de procedure.

Daar gaat het juist om in deze zaak.
Ik ben niet gediend van uw persoonlijke aanvallen op elk topic waar ik uit eigen ervaringen de mijn deel.

Franciscus
Berichten: 38583

#10 , 24 apr 2019 15:32

Per toeval weet ik ook heel goed waar ik over schrijf.
In de zaak van de waarborg is het zoals Kj86 heeft geschreven politie is niet bevoegd om op te treden in burgerlijke zaken. Let wel veel zaken zijn burgerlijk en kan politie dikwijls bemiddelen.
Ook een onderzoeksrechter beschikt tegenwoordig over een computer en zelfs in veel gevallen over een laptop.
Uiteraard kan u met een handgeschreven aangifte bij onderzoeksrechter terecht. Maar ik heb in de vele dossiers ook diegene waar de onderzoeken van een onderzoeksrechter inzaten nooit een handgeschreven stuk gezien.
20 jaar geleden en nog vroeger was dat uiteraard wel mogelijk.
Ik heb trouwens de artikels van het gerechtelijk wetboek aangegeven

Dus ik zie niet in wat er kwetsend zou zijn naar u toe en mocht u dat zo aanvoelen het is zeker zo niet bedoeld.

Ik heb in twee van uw 11 berichten een antwoord geplaatst.
Heb ze ondertussen eens allemaal gelezen en zijn allemaal goed.

Het enigste wat ik heb gedaan is verduidelijkt of zeker trachten dat te doen.
Ten bate van de vraagsteller.

sandebrie
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#11 , 25 apr 2019 11:20

Hallo,
ik heb echt geen idee hoe ik dit kan aanpakken, zeker ben ik wel als de persoon op de 5 verdieping thuis is het hier muisstil is, geen slaande deuren geen gekras, of zware zaken geen lift die 15 keer op en neer gaat ( terwijl hier maar 6 mensen wonen. muis en muis stil. Hoe ze weet dat ik er ben geen idee waarom ze dit doen geen idee. Het is stalken ook mijn reclame blaadjes verdwijnen, mijn banden drie keer leeg, terwijl het nu niet meer zo is dus gebeurt het expres want de fiets staat in een afgesloten fietsenstalling.
ben dan ook op zoek om naar een andere woning te gaan opnieuw verhuizen met borg als verlies, niemand iets te vertellen maar ja is dat wel de oplossing als die bovenburen horen waar is woon kan ik bezig blijven. dus ik geef er zoveel mogelijk geen aandacht aan. bang is niet het woord degene die hierachter zit maakt me wel bang hoe ver reikt zijn kracht. probeer een logica te vinden, zou het een soort sekte zijn, waarin ze alles voor elkaar over hebben, ik kan er met mijn hersens niet bij dat iemand aan mij zou vragen om een onderbuurvrouw te stalken en te irriteren wetende dat het dichtslaan van deuren door het hele gebouw dreunt. Hen aanspreken dat heb ik in het begin gedaan bij de eerste buurman en dan weten ze gelijk wat je irriteert, dus de stankoverlast en keihard dichtslaan van deuren en krassen je kan het niet zeggen zelf de deur dichtslaan ook niet want dan weten ze dat het je irriteert. ik zit vast aan alle kanten. een woning zoeken dat alleen staat is de enige oplossing. Ook op straat hebben ze mij al gestalkt ik probeer dan een foto te nemen, die ene keer was wel doorzichtig het is alleen maar de bedoeling om mij te laten zien kijk we weten dat je aan de bushalte staat. iemand die vraagt of de bus op een bepaalde plek voorbij komt een jonge vrouw deftig gekleed en dan vervolgens in een zijstraat verdwijnt. hebben jullie ideeën ik niet meer. snap ook best als iemand aan het verhaal twijfelt maar de zaken die gebeuren zijn voor mij bewezen, maar hoe kan ik ze bewijsbaar maken zodat ik ze aan andere kan tonen. de oude buurman deed het echt vernuftig nooit hetzelfde nooit op dezelfde tijden steeds weer wat anders hij was alleen maar met mij bezig en hij was wel gevaarlijk marinier.

Terug naar “Andere”