Kinderbijslag

Natasja7680
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Kinderbijslag

#1 , 30 mar 2019 16:52

Mijn dochter is voorlopig geplaatst en ik zou 1/3 van het kindergeld mogen houden.alsook heb ik nog 2 andere kinderen.maar nu plots krijg ik ineens vele minder geld omdat de rangorde veranderd aangezien ze geplaatst is.
Hoe is dit mogelijk.ze blijft mijn dochter en komt nog regelmatig thuis en ik betaal nog steeds kisten voor haar maar moet het wel met een groot deel minder doen omdat de rangorde is veranderd.
Kan iemand mij daar wat meer uitleg over geven

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kristin
Berichten: 204

#2 , 30 mar 2019 16:57

Alle basisbedragen worden opgeteld en gedeeld door 3 (aangezien je 3 kinderen hebt). Dit bedrag wordt aanzien als kindergeld van het geplaatste kind. Hiervan krijg jij 1/3de. Daarboven wordt de leeftijds toeslag van het geplaatste kind ook door 3 gedeeld. Van de andere kinderen krijg je gewoon

Vely
Berichten: 72

#3 , 31 mar 2019 08:23

De wetgeving is veranderd, de info van Kristin was correct tot 31/12/2018
In welk gewest woon je?
Op welke datum werd je kind geplaatst ?
Werd je dochter al eerder geplaatst? Indien ja, moest het 1 de op één spaarboekje of aan jou betaald worden ?
Zijn alle kinderen uitbetaald bij hetzelfde kinderbijslagfonds?
Heeft je kinderbijslagfons uitgelegd waarom de rang daalt?

Reclame

Natasja7680
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 mar 2019 09:49

De wetgeving is veranderd, de info van Kristin was correct tot 31/12/2018
In welk gewest woon je?
Op welke datum werd je kind geplaatst ?
Werd je dochter al eerder geplaatst? Indien ja, moest het 1 de op één spaarboekje of aan jou betaald worden ?
Zijn alle kinderen uitbetaald bij hetzelfde kinderbijslagfonds?
Heeft je kinderbijslagfons uitgelegd waarom de rang daalt?

Natasja7680
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 mar 2019 09:51

Ik woon in Turnhout,alle kinderen zitten bij hetzelfde fonds.en dat 1/3 wordt aan mij uitbetaald.vorig jaar is ze ook een keer geplaatst geweest en toen was dat allemaal niet zo dat de rangorde word berekend.het schilt natuurlijk wel heel veel.nu is ze weg van oktober 2018 maar hopelijk komt ze snel terug naar huis

Vely
Berichten: 72

#6 , 01 apr 2019 21:40

Het is nog volgens de oude wetgeving.
Normaal moet het op dezelfde manier berekend worden als de vorige keer.
Vraag zeker uitleg aan je kinderbijslagfons. Het is zeer moeilijk om correcte uitleg te geven zonder de details van een dossier.
Het enige dat ik kan bedenken is dat er geen recht meer zou zijn op een sociale toeslag. De rangen zouden wel hetzelfde moeten zijn, aangezien er nog steeds rond de bijslagtrekkende - u dus - wordt gegroepeerd ( Op voorwaarde dat er voor je andere kinderen niets veranderd is)

Indien je geen duidelijkheid krijgt van je kinderbijslagfons, kan je via www.groeipakket.be een klacht neerleggen. Het controle instituut vraagt dan uitleg over je dossier bij je kinderbijslagfons.

Terug naar “Andere”