Eerste zitting is 7 juni as. In dit geval zal het wel langer dan een maand zijn voordat er een tussenvonnis zou kunnen komen (gerechterlijk verlof). Nu, dat terzijde, waar ik naartoe wil is dit:Eens de zaak aanhangig is bij de jeugdrechter zal de kortgedingrechter zich onbevoegd verklaren m.a.w. verloren moeite en weggeworpen geld. De jeugdrechter is de grondrechter in deze. De kortgedingrechter is bedoeld om als iets dringend en belangrijk moet uitgesproken worden dat via die weg kan.
Als die jeugdrechter wil kan die net zo snel zijn als de kortgedingrechter. De jeugdrechter kan zelfs ter zitting al tot een uitspraak komen als het moet. In een case als deze vermoed ik dat de jeugdrechter graag zicht wil krijgen alvorens een definitieve uitspraak te maken. Kortom als het mij toegelaten is om hier te gokken dan gok ik dat ongeveer een maand na de eerste zitting er een tussenvonnis zal komen met wel een regeling waar ieder zich moet aan houden en... dat ze de zaak gaan onderzoeken.
RR
Laat ik voortgaan op uw gok: u spreekt van een tussenvonnis na 1 (2,3) maand na de eerste zitting.
Ik weet dat beide partijen aanwezig moeten zijn, al dan niet met advocaat. Ik zal er met mijn advocaat zijn.
We hebben een onderlinge overeenkomst getekend voor akkoord, de advocaat heeft die in een verzoekschrift gegoten, dat ook weer door ons beiden voor akkoord werd getekend, maar waar mijn ex ondertussen met niks meer akkoord gaat, waardoor mijn advocaat het verzoekschrift tot homologatie van een overeenkomst heeft gewijzigd naar een gewoon verzoekschrift en zo heeft ingediend bij de griffie.
Gezien bovenstaande, wat zat er precies gebeuren op die "eerste zitting"?? Zal er dan al gevraagd worden aan de tegenpartij welke zijn redenen zijn voor het opeens niet meer akkoord gaan met de overeenkomst?
Zijn er nog andere zaken die gebeuren tijdens een "eerste zitting" of niet?
Wat dat tussenvonnis betreft, gezien het verlof dat eraan komt zal dat dan ten vroegste voor nadien zijn. Het is nu al zo'n zootje wat betreft de omgang en het betalen van alimentatie, moet ik dan zo voort sukkelen tot dat tussenvonnis er is???
En de zaak "onderzoeken", wat moet ik daaronder verstaan? Welke onderzoeken zijn dat dan precies?