Vandaar ook mijn vraag voor kort geding naar mijn advocaat toe! Omdat ik dezelfde ervaring als U heb gehad bij een zaak bij de jeugdrechtbank voor mijn dochter, daterend van 2008 en tot op heden nog steeds geen vonnis...Kort geding gaat in elk geval sneller.
Hier voor de jeugdrechtbank.. 5 maanden wachten voordat je eerste hoorzitting is.. voorlopig vonnis 3 maand later... 4 maanden voor een deskundig onderzoek... 6 maanden wachten voor de tweede hoorzitting... etc..vonnis nu al twee maal met een maand uitgesteld. Nu bijna 2 jaar bezig, 2 hoorzittingen en een deskundig onderzoek later.. en nog steeds geen vonnis.
Ik begrijp dat ook niet waarom mijn advocaat ten stelligste beweerd dat de rechter zal zeggen dat hij hiervoor niet bevoegd is! Ik heb een goede vriend die zijn gelijkaardige zaak via kort geding heeft laten doen, was wel in Oudenaarde, en dat was geen probleem. In mijn geval is het de jeugdrechtbank van Brugge.
Ligt het aan de "good will" van mijn advocaat of eerder aan welke jeugdrechtbank het is het ja dan nee "kunnen" in kort geding de zaken sneller oplossen??