1. IK kom de afspraken na, HIJ NIET!Bij deze herhaal ik voor een 2é keer dat: Hierbij sluit ik aan wat de hoofdboodschap van Franciscus en Turaki is: afspraken nakomen niets meer niets minder in de hoop dat er wat structuur gaat komen. Dat betekend dat U de komende maanden naar mijn voorspelling heel wat op uw tanden zal moeten bijten.
Als je aan de ouderrelatie wil werken is dat niet bij U... dan is dat in zijn tijd op zijn vraag... en ja als dat een week of 5 achter elkaar goed gaat dan kan je hem per SMS laten weten dat je voorstelt dat hij de baby een dag of 3 bij hem kan hebben. Dus niet meer bij U ruzie maken... maar bij hem en als je geen zin hebt in die ruzie rijd je gewoon verder (en laat de baby bij hem zoals je voorstelde)"Verder zou ik oog hebben waarom hij U belt. Als de baby bij U is belt hij... "mag ik (eis) hem zien?" terwijl de baby bij hem is belt hij om .... "hulp!". Toch net iets anders als je gaat (wil gaan) bouwen aan een ouderschapsrelatie. "
Ik heb al van in het begin het gevoel dat het hem totaal niet om de baby te doen is, maar om mij. Hij wil de baby gebruiken om terug tot bij mij te geraken, kost wat kost blijkbaar...
Dat is dus een wereld van verschil! Verder ga ik niet mee in het IFG verhaal van Franciscus... mede omdat je nu weet dat als je hem binnenlaat (zeker buiten de afgesproken uren) dat het mis zal gaan. Het enige wat je bereikt is allicht nog meer ouderschapsfrustratie langs 2 kanten. Mijn advies is enkel klacht neerleggen bij niet (tijdig/te weinig) betalen van onderhoudsbijdrage waarin in dat PV je je uitgetypt en zelf uitgeprint verhaal van alles wat je belangrijk vind bijvoegd bij dat PV niet betalen onderhoudsgeld. Natuurlijk als het "slagen&verwondingen" zijn dan zou ik naar de toekomst PV laten opmaken - van deze keer heeft de politie het hele verhaal aanhoort en m.i. niet meer nuttig nog eens klacht appart gaan neer te leggen. Kijk naar de toekomst de baby moet nog 18 jaar groeien vooraleer hij volwassen is kortom: zorg mee voor een goede ouderrelatie
Werk aan die ouderrelatie in de positieve zin. Als je mij een uur volgt ben ik zeker dat je 1.5 uur kritiek kan formuleren... de kunst is lieve en goede dingen over mij zeggen... dat zal merken dat dit heel wat lastiger zou zijn maar zulks is wel beter voor je baby.Wat ik dan nog het beste van al vond was dit:
RR
[Niet ter zake doend proza verwijderd: Vandebos]
2 Werken aan de ouderrelatie in de POSITIEVE ZIN:
Ik moet mij dus maw maar totaal op mijn kop laten schijten? Klaar staan wanneer het enkel hem uitkomt?? Hem hartelijk begroeten ALS hij eens, zogezegd, zijn zoon komt ophalen bijna één uur later dan afgesproken??? Wil ik meteen zorgen dat ik taart en koffie klaar staan heb ook???Werk aan die ouderrelatie in de positieve zin. Als je mij een uur volgt ben ik zeker dat je 1.5 uur kritiek kan formuleren... de kunst is lieve en goede dingen over mij zeggen... dat zal merken dat dit heel wat lastiger zou zijn maar zulks is wel beter voor je baby.
Wil ik, ipv het vers fruit mee te geven voor de fruitpap, die meteen al klaarmaken zodat hij zelfs dat niet hoeft te doen? Dit nadat ik eerst buiten ben gaan staan om te gaan snuiven OF papa wel komt, en HOE LAAT hij zin heeft om te komen, zodat de fruitpap geen bruine brij geworden is omdat IK die te vroeg heb klaargemaakt!!!
Op ZIJN vraag??? En als papa flink zijn best heeft gedaan 5 weken na elkaar, (lees: de afspraken heeft nageleefd...), zou ik hem niet meteen een reis betalen naar de zon voor drie weken om hem te bedanken voor zijn GROTE OPOFFERING die hij gedaan heeft?????Als je aan de ouderrelatie wil werken is dat niet bij U... dan is dat in zijn tijd op zijn vraag... en ja als dat een week of 5 achter elkaar goed gaat dan kan je hem per SMS laten weten dat je voorstelt dat hij de baby een dag of 3 bij hem kan hebben.