vader wil zijn kind niet meer zien na relatiebreuk

marsupilami
Topic Starter

Re: vader wil zijn kind niet meer zien na relatiebreuk

#46 , 21 apr 2012 20:52

Bij deze herhaal ik voor een 2é keer dat: Hierbij sluit ik aan wat de hoofdboodschap van Franciscus en Turaki is: afspraken nakomen niets meer niets minder in de hoop dat er wat structuur gaat komen. Dat betekend dat U de komende maanden naar mijn voorspelling heel wat op uw tanden zal moeten bijten.

"Verder zou ik oog hebben waarom hij U belt. Als de baby bij U is belt hij... "mag ik (eis) hem zien?" terwijl de baby bij hem is belt hij om .... "hulp!". Toch net iets anders als je gaat (wil gaan) bouwen aan een ouderschapsrelatie. "

Ik heb al van in het begin het gevoel dat het hem totaal niet om de baby te doen is, maar om mij. Hij wil de baby gebruiken om terug tot bij mij te geraken, kost wat kost blijkbaar...
Als je aan de ouderrelatie wil werken is dat niet bij U... dan is dat in zijn tijd op zijn vraag... en ja als dat een week of 5 achter elkaar goed gaat dan kan je hem per SMS laten weten dat je voorstelt dat hij de baby een dag of 3 bij hem kan hebben. Dus niet meer bij U ruzie maken... maar bij hem en als je geen zin hebt in die ruzie rijd je gewoon verder (en laat de baby bij hem zoals je voorstelde)
Dat is dus een wereld van verschil! Verder ga ik niet mee in het IFG verhaal van Franciscus... mede omdat je nu weet dat als je hem binnenlaat (zeker buiten de afgesproken uren) dat het mis zal gaan. Het enige wat je bereikt is allicht nog meer ouderschapsfrustratie langs 2 kanten. Mijn advies is enkel klacht neerleggen bij niet (tijdig/te weinig) betalen van onderhoudsbijdrage waarin in dat PV je je uitgetypt en zelf uitgeprint verhaal van alles wat je belangrijk vind bijvoegd bij dat PV niet betalen onderhoudsgeld. Natuurlijk als het "slagen&verwondingen" zijn dan zou ik naar de toekomst PV laten opmaken - van deze keer heeft de politie het hele verhaal aanhoort en m.i. niet meer nuttig nog eens klacht appart gaan neer te leggen. Kijk naar de toekomst de baby moet nog 18 jaar groeien vooraleer hij volwassen is kortom: zorg mee voor een goede ouderrelatie
Wat ik dan nog het beste van al vond was dit:
Werk aan die ouderrelatie in de positieve zin. Als je mij een uur volgt ben ik zeker dat je 1.5 uur kritiek kan formuleren... de kunst is lieve en goede dingen over mij zeggen... dat zal merken dat dit heel wat lastiger zou zijn maar zulks is wel beter voor je baby.

RR

[Niet ter zake doend proza verwijderd: Vandebos]
1. IK kom de afspraken na, HIJ NIET!
2 Werken aan de ouderrelatie in de POSITIEVE ZIN:
Werk aan die ouderrelatie in de positieve zin. Als je mij een uur volgt ben ik zeker dat je 1.5 uur kritiek kan formuleren... de kunst is lieve en goede dingen over mij zeggen... dat zal merken dat dit heel wat lastiger zou zijn maar zulks is wel beter voor je baby.
Ik moet mij dus maw maar totaal op mijn kop laten schijten? Klaar staan wanneer het enkel hem uitkomt?? Hem hartelijk begroeten ALS hij eens, zogezegd, zijn zoon komt ophalen bijna één uur later dan afgesproken??? Wil ik meteen zorgen dat ik taart en koffie klaar staan heb ook???

Wil ik, ipv het vers fruit mee te geven voor de fruitpap, die meteen al klaarmaken zodat hij zelfs dat niet hoeft te doen? Dit nadat ik eerst buiten ben gaan staan om te gaan snuiven OF papa wel komt, en HOE LAAT hij zin heeft om te komen, zodat de fruitpap geen bruine brij geworden is omdat IK die te vroeg heb klaargemaakt!!!
Als je aan de ouderrelatie wil werken is dat niet bij U... dan is dat in zijn tijd op zijn vraag... en ja als dat een week of 5 achter elkaar goed gaat dan kan je hem per SMS laten weten dat je voorstelt dat hij de baby een dag of 3 bij hem kan hebben.
Op ZIJN vraag??? En als papa flink zijn best heeft gedaan 5 weken na elkaar, (lees: de afspraken heeft nageleefd...), zou ik hem niet meteen een reis betalen naar de zon voor drie weken om hem te bedanken voor zijn GROTE OPOFFERING die hij gedaan heeft?????

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#47 , 21 apr 2012 21:26

1. IK kom de afspraken na, HIJ NIET!
Wel dan? Wat kunnen wij dan hier nog voor U betekenen?

Vorige week woensdag 2 kinderpsychologen die op 1 lijn zaten.
In elke relatie heeft nooit iemand alleen de schuld van de scheiding, het is altijd een gedeelde schuld."
Als ik daar nu eens elke dag lang over die uitspraak nadenk en na 1 week hun gelijk zou geven, krijg ik dan van U ongelijk?

Er zijn 52 weken in een jaar m.a.w. je hebt nog een zee van tijd om je dit jaar nog te bewijzen dat U aan je afspraken kan houden.
Intussen wachten wij hier wel af wat er verkeerd zal gaan, want een goed oog heb ik er niet in. Mogelijks heb je een maand na de eerste zitting bij de jeugdrechter een officeel document over de verblijfs- en kostenregeling van jullie kind.

boodschap van Turaki, Franciscus & RR: Hou U aan de afspraken, niet meer niet minder.
Dat is de allereerste stap en als je daardoor op je tanden moet bijten ... so be it.

RR

marsupilami
Topic Starter

#48 , 22 apr 2012 19:08

Eigenlijk is het beter dat in -scheidingsproblematiek met kinderen- in dergelijke gevallen in je PV meld dat je gezinshulp vraagt en vermeld dat je bereid bent daar aan mee te werken ipv strafrecht
Ik zal bovenstaande raad opvolgen en dit morgen zo in het PV laten melden.

En als onderzoeksdaad vraag je dan om na te gaan of de andere ouder daar aan mee wil werken. Maar dat vergt ook een mentaliteistwijziging van o.a. de klagers.
Vraag ik bovenstaande ook aan de politie of is dat een andere dienst die nagaat of de andere ouder daar aan mee wil werken?
En wat de vraag naar gezinshulp betreft, aangezien die vraag in het PV zal staan, zal er dan van het parket uit gezegd worden bij wie of waar we daarvoor terecht kunnen of kan ik zelf voorstellen om bvb het CAW in te schakelen?

Reclame

roderidder

#49 , 23 apr 2012 20:18

Ja politie is in dat opzicht een eerste hulpverlener die hulp verleent door informatie over het conflict tussen de ouders op te lijsten ...

en niet direkt diegene die informatie verzamelt met het oog op straffen van de dader. ... trouwens wie is hier dader? Maak dat maar eens uit binnen het uur uit en wat als je na een uur mening bent van 60% die-1-ne en 30% de ander en de overige 10% weer iemand anders?

Het klinkt altijd symphatiek voor een rechter/OM als je oplijst welke moeite je allemaal gedaan hebt.
Als je dit via politie doet kan je later die PV's opvragen en voorleggen aan de rechter.
Het staat U vrij om naar eender wie te stappen om hulp en zelf al naar het CAW gaan is gelet de situatie wat mij betreft een pluspunt.
Je laat de andere ouder vb. per mail weten dat je hulp zoekt en het hem vrij staat mee te gaan. Later kan je die mail binnendoen als bijlage van een 1-of andere klacht die je zelf doet of een klacht die tegen U was gericht.

Belangrijk is te weten dat je dit probleem waarmee je geconfroteerd wordt allicht niet alleen zal kunen oplossen

RR

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#50 , 23 apr 2012 20:57

Als je toch op het politiebureau bent ... vraag dan eens een onderhoud met SLAZO ( slachtofferhulp) en leg de zaak eens uit.
Mogelijk verwijzen ze u ook naar de IFG dossierbeheerder.

marsupilami
Topic Starter

#51 , 25 apr 2012 15:17

maandag naar het politiebureau gegaan met de bedoeling het PV te laten opmaken.

Weer werd mij gezegd dat ze dit gerust wilden doen, maar dat ik toch wel goed wist wat de gevolgen gingen zijn? Een PV gaat naar het parket, daar zal men zeggen van:" ah, daar zijn blijkbaar problemen" en dan zullen ze ons vragen een "politieonderzoek" te doen.

Ik vroeg wat dat dan precies betekende: "we tikken jouw en zijn naam in het systeem en dan zien we dat toen en toen, dit en dat gebeurd is" (opgemaakte pv's uit het verleden, etc) enfin, zeg maar alles wat we op onze kerfstok staan hebben...

De reden dat men mij hier nog eens op wees, is omdat ze weten dat dit het laatste is wat ik wil, nl weer dat parket dat zich begint te moeien en oude koeien uit de gracht zal halen. (het gaat 'm hier over de posts die ik geplaatst heb jaren geleden onder de gebruikersnaam talitakumi... betreffende de absurde toestanden die ik heb meegemaakt door een zaak bij de jeugdrechtbank voor mijn dochter die volledig uit de hand is gelopen)

Dus als ik nu nog maar zaken hoor als "politieonderzoeken, maatschappelijke onderzoeken of sociale onderzoeken", dan klap ik dicht van de schrik.

Dit wil ik allemaal niet, wilde gewoon dat de overeenkomst gehomologeerd kon worden zonder dat al die "diensten" zich ermee moeien...

PV dan maar niet laten opmaken...

Daarna naar het CAW en het ganse verhaal gedaan en gevraagd om te bemiddelen tss mijn ex en mij. Ik moet volgende week teruggaan en ondertussen nog eens heel goed nadenken of ik wel zeker ben dat ik dit wil...? Ze zien er eigenlijk het nut niet van in zeggen ze, "denkt u echt dat hij hier wel eerlijk zal zijn en de waarheid zal vertellen over wat hij wel of niet wil??"

Vandaag werd ik kwart voor één opgebeld door mijn ex. Of hij ons zoontje mocht komen halen... Uiteraard, de afspraak is toch de woensdag om één uur?

"Jamaar tis omdat ik bang ben dat ik hem niet zal meekrijgen van je, en ik moet met het openbaar vervoer komen..."

Tja...als hij dan nog moest vertrekken was het bijna half drie voor hij hier was... en vijf uur tegen dat hij terug bij hem was met onze zoon... dus hij kwam niet.

Advocaat gebeld en gevraagd waar dit ging eindigen... mijn ex zegt dat hij die overeenkomst heeft getekend "omdat hij niet anders kon", maar dat de regeling voor hem eigenlijk niet haalbaar is (geen rijbewijs, etc etc).

Die zei dat hij, gezien het feit dat nu al blijkt dat de afspraken niet nageleefd kunnen/willen worden, hij al wijzigingen had aangebracht en een verzoekschrift had neergelegd bij de JRB ipv het verzoek tot homologatie van een overeenkomst...

En ik moest ophouden met zo opgefokt overal naartoe te lopen (CAW, politie, etc) want er ging nu zowiezo een sociaal onderzoek komen en dus was het niet aan mij om zoveel mogelijk bewijzen samen te rapen om aan te tonen wat ik allemaal geprobeerd heb om het naleven van de overeenkomst zo vlot mogelijk te laten verlopen...

En meldingen doen is nutteloos want er is nog geen vonnis, ex mag erom komen maar moet niet...

Als afsluiter kreeg ik deze boodschap mee:"mevrouw, ik heb uw manier van doen al eerder meegemaakt in andere gelijkaardige zaken bij de JRB, u bent zichzelf aan het opfreten en tegen dat u naar de JRB moet zal u zodanig opgefokt zijn dat u alles naar de knoppen zal helpen"

"mijn raad is dus, blijf rustig, laat alles zijn beloop gaan, we gaan er naartoe op een constructieve wijze en hou aub op met u zo'n zorgen te maken."

Ik vraag mij af of ik niet beter eens gans het dossier van de JRB voor mijn dochter zou gaan afgeven en zien of hij nog steeds van dezelfde mening zou zijn...

Het is haast niet te geloven dat het weer zover gekomen is... en dat terwijl de zaak voor mijn dochter nog niet afgesloten is...

Waar gaat dit eindigen.

roderidder

#52 , 26 apr 2012 01:24

Het heeft er wat van weg dat de poort open staat dat de advocaat van de vader een nieuw onderzoek zal aanvragen en dat de ouders via advocaten het geheel gaan juridiseren. Tja... waar eindigd zoiets... you tell mee...
Mijn 1é advies was een sms sturen aan de vader zodat de kleine een tijd vb. een week bij de vader zou verblijven. Daarop krijg je normaliter antwoorden alsook komt die vraag om "hulp... wat moet ik nu?". Normaliter zou ik zeggen bij een getekend onderling akkoord waar geen advocaat aanwezig is de rechter dat akkoord zal honoreren... dit is overigens wet. Of de rechter dit hier zal volgen? Aan deze kant van de PC is er twijfel maar er zal een regeling komen waar beide ouders zich aan moeten houden.

RR

marsupilami
Topic Starter

#53 , 27 apr 2012 13:28

[quote="roderidder"

Maak jezelf verder niets wijs. Als je voor de zoveelste keer bij politie een aangifte gaat doen "papa is niet gekomen" waar je al vlug 1/2 uur of meer tijd aan zal spenderen zoals hier gesuggereerd ga je dat zelf opgeven... zoiets zal weinig opleveren. Je kan je lijstje bij een eventuele aangifte van niet/te weinig/te laat betalen van onderhoudsgeld voegen. RR[/quote]

Woensdag gebeld naar politiebureau om melding te doen dat papa niet om onze zoon gekomen was. De vrouwelijke inspecteur zei dat ze een interventiefiche ging maken. Donderdag bleek dat dit niet gebeurd was.
Deze inspecteur zei dat ze deze melding niet had genoteerd omdat er geen vonnis was...

Ook mijn advocaat blijft herhalen dat melding doen geen zin heeft want er is geen vonnis.
Wel zegt hij dit:

Gelet op hetgeen U me verhaalt over de huidige bezoeken, lijkt het me aangewezen dat U de e-mails of sms’en inzake het afzeggen van omgangsrecht zou uitprinten. Hoewel dit eigenlijk geen probleem stelt (gezien U een akkoord hebt) zou zoiets nuttig zijn zo U bvb. in de toekomst niet langer zou wensen dat Dhr. X een omgangsrecht zou hebben.

De papa gebruikt geen email, en berichten zenden waarin hij afzegt, dat doet hij niet, zo slim is ie wel.

Het enige dat ik kan doen om te bewijzen dat papa zoveel keer gewoon niet afgekomen is, zijn meldingen. Anders is het zijn woord tegen het mijne en kan hij evengoed beweren dat hij elke keer voor een gesloten deur stond!

Wat betreft het betalen van alimentatie: papa heeft het verzoekschrift voor akkoord getekend, waarin staat dat vanaf maart hij een bepaald bedrag ging betalen.
In maart heeft hij veel te weinig gestort, deze maand niks.

Een aangifte hiervan doen zal dan ook nutteloos zijn veronderstel ik? Aangezien men dan ook hier kan zeggen dat er nog geen vonnis is?

Ik snap dit hele systeem toch niet hoor. Als papa niet komt, dan is dat maar zo want er is geen vonnis. mama moet echter wél zorgen dat ze thuis is, voor het geval papa toch eens zou opdagen. Is ze er niet, dan ist groot alarm, omgekeerd is het van: "papa mag maar moet niet..."

en geen vonnis dus dan ook: "papa mag maar moet nu nog geen alimentatie betalen"??

Het is een waarheid als een koe dat ik de komende maanden dik op mijn tanden zal moeten bijten want de logica is hier (voor mij toch) heel ver te zoeken...

Turaki

#54 , 27 apr 2012 13:43

Melding maken heeft wel zin, want er is een onderlinge afspraak, en u kan anders niet bewijzen dat hij niet geweest is. Verzameling meldingen in dossier bij jeugdrechter kan tevens een rol spelen bij de beslissing van de rechter.

Ook bij alimentatie is er een akkoord (dus wettelijk bindend), waarvan u bewijs kan verzamelen dat hij niet of te weinig betaald. Laat hem via overschrijving betalen als hij dit nog niet doet, en bewaar de rekeninguittreksels. Deze kunnen ook gebruikt worden voor de rechtbank om het tekort op te eisen.

Tip: meteen aan de telefoon het meldingsnr vragen en noteren.

Franciscus

#55 , 27 apr 2012 13:48

Volledig mee eens ...

roderidder

#56 , 27 apr 2012 17:14

Is Turaki en Franciscus ook akkoord mocht er staan: Wij ouders komen overeen: alimentatie = 1 euro/maand in ruil daarvoor mag het kind 1x jaar naar de vader? Dit zou dus ook een wettelijk bindend akkoord zijn. Maar goed zelf sluit ik me bij de zienswijze wel aan dat het wel degelijk zin heeft om telkens al wat je meemaakt zelf uittypt en dat bij die melding laten bijvoegen. Op de duur krijgt ieder die toegang heeft tot inzage/kopie voldoende stukken in handen dat een goed zicht kan geven over de situatie. Hiermee is ze nog niet opgelost, dat is iets anders hé. Waarom zelf uittypen? Wel als politie de komende maanden blz. en blz. moet gaan uittypen van wat je allemaal meegemaakt hebt dan wordt de politie ook niet vrolijker... juist ... die brengen die de oplossing hier ook niet maar ze zijn wel een schakel in het systeem dat kan bijdragen in het vormen van een kader waar het wat makkelijker is om een oplossing of een deeloplossing kan bekomen worden. Zoiets van wat je advocaat gedaan heeft... de papa kwam tot een punt waar het kiezen of delen was... en dan plots was er zijn handtekening. Zonder die advocaat had je geen handtekening bekomen.

RR

Franciscus

#57 , 27 apr 2012 18:28

Hierbij de definitie van IFG.
Als uw gegeven daar niet aan voldoet....

INTRAFAMILIAAL GEWELD

2.PROBLEEMOMSCHRIJVING

2.1 Begripsomschrijving

Intrafamiliaal geweld (IFG)
- iedere vorm van fysiek, seksueel, psychisch op economisch geweld
- tussen leden van een zelfde familie
- ongeacht de leeftijd

Extrafamiliale kindermishandeling
- iedere vorm van fysiek, seksueel, psychisch op economisch geweld
- op een minderjarig kind
-door iemand die niet tot zijn/haar familie behoort

Bij intrafamiliaal geweld verstaat men onder leden van eenzelfde familie:
a) verwanten
in opgaande en in nederdalende lijn
in de zijlaan in de tweede graad
sommige feitelijke verbanden(biologisch, duurzaam of affectief)

b) de echtgenoten of personen
die samenwonen of samengewoond hebben en
die een duurzame affectieve en seksuele relatie onderhouden of onderhouden hebben
de bloedverwanten in de nederdalende en opgaande lijn van de partners of van één van hen
die bij hen wonen of gewoond hebben

met geweld word bedoeld:

a) alle strafbare gedragingen die door een daad of een verzuim schade berokkenen aan de benadeelde persoon (fysiek, seksueel, psychisch, economisch)

b) niet-strafbare gedragingen, onder gelijk welke vorm
de relatie verdachte/slachtoffer is bepalend om een misdrijf te definiëren als intra-familiaal geweld.

De blikvanger IFG wordt goed ingevuld zodat een realistisch beeld van het aandeel van intrafamiliaal geweld in de geregistreerde geweldscriminaliteit kan gegeven worden.

marsupilami
Topic Starter

#58 , 28 apr 2012 16:06

Donderdag heb ik mijn advocaat gebeld en gezegd dat ik het via kort geding wilde doen. Voor de simpele reden dat de huidige situatie onleefbaar is. Het is in het belang van mijn kind en ook in die van mij dat er zsm een vonnis komt zodat ik de draad van mijn leven weer kan oppakken, werk zoeken en zorgen voor een toekomst voor mijn zoon en mij.

Dit ipv weer elke dag quasi constant bezig te zijn met berichten uittypen, meldingen maken, lijsten bijhouden, elke week op woensdag en zondag hier verplicht thuis te moeten zitten wachten, voor het geval de papa ineens toch zou komen opdagen. Het is nutteloos hem voordien te vragen "kom je nu of niet" want àls hij de moeite doet om iets te laten weten is het ofwel zoals vorige woensdag, een kwartier voordat hij hier moest zijn, ofwel is het van:"ik zal proberen om er zondag te geraken".

Hij liegt dat hij barst, je kunt er echt niet op rekenen, deze maand geen euro alimentatie gekregen en als ik erom vraag reageert hij met "ach joch, ist waar van dat ja!"

Het is overduidelijk dat hij de boel zo lang mogelijk zal rekken en zo moeilijk mogelijk zal maken. Hem maakt het toch niks uit, want hij mag maar moet niets, zolang er geen vonnis is, en die zal noch heel lang op zich laten wachten!

Ik daarentegen heb slapeloze nachten, pieker constant zelfs in die mate dat alles eronder lijdt. Is dat de bedoeling?

Vandaar de vraag voor kort geding. Antwoord van de advocaat: de rechter zal zeggen dat hij niet bevoegd is hierin. Daarbij, vanwaar haalt u het dat u sneller een vonnis zal hebben op die manier? Integendeel, het zou heel goed kunnen dat het nog langer zal duren als de advocaat van uw ex een onderzoek vraagt (of zoiets) en dan zijn we nog verder van huis.

Hij zegt dat hij het verzoekschrift twee weken geleden heeft verstuurd (wat ook al niet kon want ik had pas mijn akkoord via mail gegeven op 17/04), en dat hij elk moment de brief verwachtte van de griffie betr de datum wanneer we naar de JRB kunnen gaan... :lol:

ok, neem nu nog dat het is voor het gerechterlijk verlof. En dan? Alsof de rechter, gezien alle problemen, die dag al een vonnis zal hebben! :roll:

Op naar september, oktober, wat dan? Advocaat zegt dat er zowiezo een onderzoek zal zijn, zodus, dat zijn weer een paar maanden erbij, enz enz

Ik zie dit echt niet zitten en zal dit ook geen tweede keer meer aankunnen, waarom in godsnaam kan dit op geen enkele andere manier gedaan worden dat het snel klaar en duidelijk is voor iedereen waaraan hij zich moet houden zodat elk weer zijn leven kan heroppakken!!

marsupilami
Topic Starter

#59 , 28 apr 2012 16:08

Papa's laatste nieuwe voorstel (eerder, tis te nemen of te laten) geen 175 euro alimentatie, maar 150 en 25 euro per maand op een spaarboek voor onze zoon....

Lucke

#60 , 29 apr 2012 00:09

Kort geding gaat in elk geval sneller.
Hier voor de jeugdrechtbank.. 5 maanden wachten voordat je eerste hoorzitting is.. voorlopig vonnis 3 maand later... 4 maanden voor een deskundig onderzoek... 6 maanden wachten voor de tweede hoorzitting... etc..vonnis nu al twee maal met een maand uitgesteld. Nu bijna 2 jaar bezig, 2 hoorzittingen en een deskundig onderzoek later.. en nog steeds geen vonnis.

Terug naar “Andere”