18 jaar en uit huis gegooid

rednax182
Topic Starter

Re: 18 jaar en uit huis gegooid

#16 , 16 feb 2015 22:54

Ja ze waren er mee akkoord met ze alle 2 ja was 100% wit ja was ook voor mijn 18 de
En wat maakt de auto uit dit is eind oktober begin november geweest en niet januari februari maar dat was een suzuki swift sport van 2011 en ze ging hier ook mee akkoord

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#17 , 17 feb 2015 08:29

Dit is van belang om een idee te vormen waarom je ouders je buiten willen gooien. Een "sportieve" auto (pk bijna even groot als de laatste 2 auto's samen die ik gekocht had) gekocht met eigen middelen en dan nog verzekerd met eigen middelen (met blijkbaar jou als hoofdchauffeur, dus héél dure verzekering), zou me alvast als papa ook verbazen. Zeker als je ook nog een (dure) iPhone hebt.

Je was sowieso illegaal tewerkgesteld als het "100% in het wit was", omdat je na 23 uur als min-18-jarige niet mag werken in de horeca. Als je echter de aankoop van die goederen van hierboven kan bewijzen met je witte loonfiches, zie ik niet direct het probleem. Behalve natuurlijk dat je als 18-jarige blijkbaar al 2 zware ongevallen bij nacht hebt begaan, behalve dat je zelf zegt niet veel naar huis te gaan, behalve dat je de auto van je ouders gepikt hebt...

Je moet je ouders respecteren, mogelijks hebben ze uit (vooral) dat laatste besloten dat dit blijkbaar niet meer het geval was. Dan kunnen ze, als je niet meer voornamelijk bij hen verblijft, de domicilie schrappen.

rednax182
Topic Starter

#18 , 17 feb 2015 17:00

Mijn moeder raade zelf aan die suzuki te pakken ja een mooie 136 pk had die en ja mijn iphone 6 en alles is met witte loon fisches voor te leggen de auto ook alles is met wit geld betaald en buiten dat alles heeft mijn moeder niet het recht om mijn geld te stelen
Dit is dus duidelijk een diefstal want ze heeft het gepakt en niet terug gegeven daarop is mijn reactie 2 maanden later geweest( na 100derde keren vragen na mijn geld en niet gekregen te hebben) haar auto te hebben gepakt wat dus normaal is zonder auto kon ik niet werken en dat wist zei ook ik ga geen 50-60 kilometer enkel na mijn werk rijzen in de sneeuw en in de kou op een scooter vandaar tot ik dus monemteel geen inkomsten meer heb
Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag hoe kom ik nu aan mijn geld en aan mijn spullen
En 2 zware ongevallen waar ik alle 2 NIET in schuld was wat ook al verteld is door politie en verzekeringen en niet veel na huis te gaan smorgens en smiddags was ik vaak thuis ( echter ziet mijn moeder dit niet omdat zei dan werken is als zei thuis komt ben ik weer weg na mijn werk) en wat hebben mijn ouders besloten tot mijn moeder mijn geld mag pikken? Daar heeft mijn moeder geen beslissingen over te nemen dit is mijn geld heb ik voor gewerkt hier heeft zei dus geen recht op en zoals op de bewakings cameras van het huis ook te zien is loop ik er iedere dag in en uit genoeg bewijs om te laten zien tot ik er woon
Zoals ik op internet heb gelezen geldt dat van jou pas als ik 48 uur of meer niet thuis ben geweest dit was toen niet het geval (nu wel aangezien de sloten veranderd zijn en politie mij niet binnen laat)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 17 feb 2015 17:41

Het is de verzekeringsnemer die wordt uitbetaald... en dus niet de eigenaar.
U zal dus naar de rechtbank moeten stappen ..gezien bedrag is de burgerlijke rechtbank eerste aanleg.

Wat de woning betreft daarvoor moet u bij de vrederechter zijn die is bevoegd voor wonen.

Wat de ongevallen betreft daar zal de politierechtbank over beslissen. Politie heeft geen bevoegdheid om te oordelen over de schuld.

Welk geld heeft uw moeder weggenomen?

48 uur waar staat dat in de wet???

Zoals ik reeds heb geschreven u er zomaar uitschrijven kan niet maar daarvoor zal u met uw verhaal naar de rechtbank moeten.
of het al of niet (wederzijdse) diefstal is hangt van veel feiten af... in elk geval over het burgerlijk geschil zal ok de RB eerste aanleg moeten beslissen als het geen strafbare feiten zijn.

Terug naar “Andere”