vraag ivm alimentatie

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: vraag ivm alimentatie

#16 , 20 aug 2013 18:27

Voor en naschoolse opvang ? in de vakantie?????

Maar is er nu een VONNIS?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sitokiah
Topic Starter

#17 , 21 aug 2013 10:54

ja er is inderdaad een vonnis heb het even nagekeken en is inderdaad voor het vredegerecht verschenen en staat dus in zoals hierboven vermeldt dat de vader de helft van de schoolkosten en medische kosten moet betalen...
maar er staat inderdaad niet vermeld van opvangkosten natuurlijk...
ik ben hier ook al een aantal keren mee naar de wetswinkel gekeerd en het enigste dat ik te horen krijg is dat je het volgens de een kunt interpreteren dat het bij schoolkosten hoort en de andere vertelt mij dan weer van niet dus ik heb er ondertussen grote vraagtekens bij of ik het nu wel of niet moet betalen... maar ik begin het wel een enorm grote kost te vinden als we dit er ook nog is bij moeten betalen ze gaat ook elke week met de klein naar de huisarts waar we elke keer mee de helft voor kunnen opdraaien dan de allementatie zelf nog en dan die opvangen nog :-s
we geven meer van ons loon uit aan het feit dat hij een kind bij zijn ex heeft dan dat we zelf nog op een normaal manier kunnen leven ( ik ben zelf maar 23jaar en wil ook nog wel mijn leven kunnen opbouwen of zie ik dit verkeer?)

Mariette

#18 , 21 aug 2013 11:33

Heeft U al eens gedacht aan bi-locatie? In dat geval zullen de onkosten wel een pak zakken en betaalt ieder zelf voor de kosten. U kan dan gerust een hele week het zoontje ophalen of zelfs in een schooltje in de buurt les laten volgen, waarna het de volgende week terug in de school bij mama kan verblijven.
Ik heb nog al gehoord van die regeling met twee schooltjes, zeker in het lager onderwijs.

Reclame

sitokiah
Topic Starter

#19 , 21 aug 2013 12:28

eigenlijk nog nooit van gehoord en ook niet echt over gedacht... omdat de moeder vind dat ik geen vertrouwenspersoon ben mag hij ook alleen maar naar ons komen als mijn vriend thuis is en verklaard dat hij zich zal bezig houden met de kleine de moeder staat de kleine niet gemakkelijk af aan mij om zo eerlijk te zijn ze laat ook altijd de kleine bij mijn schoonouders... ( ondertussen liggen wij daar natuurlijk ook mee in zever omdat ik niet vind dat dit op deze manier moet opgelost worden) en mijn vriend is tegen de opvoeding van zijn moeder zij laat de kleine op alle vlakken gewoon zijn zin doen. tis nogal een heel ingewikkelde situatie natuurlijk

j.demoor

#20 , 22 aug 2013 08:52

“Art.203bis...§ 3...Onder buitengewone kosten wordt verstaan de uitzonderlijke, noodzakelijke of onvoorzienbare uitgaven die voortvloeien uit toevallige of ongewone gebeurtenissen en die het gebruikelijke budget voor het dagelijkse onderhoud van het kind dat desgevallend als basis diende voor de vaststelling van de onderhoudsbijdragen, overschrijden.”(Burgerlijk Wetboek=B.W.).

Deze bepaling geldt sedert 1 augustus 2010 en is bij mijn weten niet van dwingend recht ,zodat u anders bindend kon overeenkomen.

“Art.209.Wanneer hij die het levensonderhoud verstrekt of hij die het geniet, tot zodanige staat komt dat de ene het niet meer kan verschaffen of de andere het niet meer nodig heeft, hetzij voor het geheel, hetzij voor een gedeelte, kan ontheffing of vermindering ervan gevorderd worden.”(B.W.).
“Art.594.De vrederechter doet op verzoekschrift uitspraak:...7° van alle geschillen betreffende uitkeringen tot onderhoud...”(Ger.W.).
“Art.1320.De vorderingen tot toekenning,verhoging,verlaging of afschaffing van de uitkering tot levensonderhoud kunnen worden ingesteld bij verzoekschrift op tegenspraak, overeenkomstig de artikelen 1034bis tot 1034sexies;”(Ger.W.).

Ga naar de griffie van het Vredegerecht en vraag daartoe een papieren formulier. Desnoods kopieert u de tekst van art.1034ter Ger.W. en gebruikt u deze als invulformulier,mits omzetting in briefvorm. U kan dit verzoekschrift in principe indienen en de procedure afhandelen zonder advocaat.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Andere”