Particuliere verkoop auto - Niet betaald

Djezzebel
Topic Starter
Berichten: 14

Particuliere verkoop auto - Niet betaald

#1 , 26 jul 2010 11:16

Ik heb een tijdje geleden een auto verkocht aan een zogezegde vriendin, omdat ze er dringend een nodig had. Omdat ze niet genoeg geld had op dat moment zijn we overeengekomen dat ze het in 3 keer zou betalen, telkens voor het einde van de maand. Toen de eerste betaling niet kwam, vroeg ik naar de reden en toen zijn de smoesjes begonnen. Eerst moest ze nog wachten op haar loon, daarna moesten ze wachten op het loon van de partner want die was nog niet gestort, daarna had ze het zogezegd overgeschreven naar een verkeerde rekening + het was er bij haar afgegegaan. Ze had zich 1 cijfertje vergist. Maar zoiets kan helemaal niet in Belgie dus die uitvlucht klopt ook langs geen kanten. Ondertussen is de 2e termijn al aangebroken en heeft ze de vorige + deze niet betaald.
Ik ben ook al 2 weken aan het bellen, smsen, mailen. Geen reachtie. Ik krijg nu zelfs altijd voicemail.

Bij de verkoop van de auto heb ik een contract opgesteld met alle details in, en ze heeft deze ook getekend.

Wat kan ik nu het beste doen? Direct naar mijn advocaat gaan of moet ik eerst zelf nog aangetekende zendingen en dergelijke sturen?

Het kan me niet schelen wat een advocaat of deurwaarder mij kost. Al maak ik geen winst. Het gaat me om het principe. Dat mens is voor geen haar te vertrouwen, ben ik nu pas achter gekomen. Door verhalen van andere mensen.

Kan je voor zoiets een deurwaarder inschakelen? en hoe lang duur het dan voordat ik het geld heb?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22332
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 26 jul 2010 11:41

Best al eens beginnnen met een AB te schrijven, met kopie via de gewone post, en haar 10 dagen de tijd geven om de gehele som te betalen.
Daarna naar de Vrederechter stappen.

Djezzebel
Topic Starter
Berichten: 14

#3 , 26 jul 2010 13:01

Ok dan ga ik eerst een aangetekend schrijven maken. De vrederechter, moet je dat zelf regelen? Of moet je dan een advocaat pakken en regelt die dat?

Reclame

Drone
Berichten: 3040
Locatie: st-niklaas

#4 , 26 jul 2010 13:56

Ok dan ga ik eerst een aangetekend schrijven maken. De vrederechter, moet je dat zelf regelen? Of moet je dan een advocaat pakken en regelt die dat?

gewoon naar de lokale vrederechter gaan en op de griffie een verzoeningspoging aanvragen

vergeet haar adres ook niet mee te nemen 8_)

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#5 , 26 jul 2010 19:46

Waarom zou hij nog een verzoeningspoging moeten ondergaan? ;-)

FrankV
Berichten: 277

#6 , 26 jul 2010 23:34

Waarom zou hij nog een verzoeningspoging moeten ondergaan? ;-)
Wat tijdens de verzoeningspoging op papier wordt gezet door de vrederechter met het akkoord van beide partijen, heeft de kracht van een vonnis waartegen geen beroep mogelijk is.

Toch heb ik mijn twijfels of de vrederechter moet gevat worden: 1860 EURO is toch het maximum waarover hij uitspraak kan doen ( in dit soort gevallen ) ?
Met andere rechters heb ik persoonlijk geen ervaring, dus daar ga ik mij niet over uitspreken. :D
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#7 , 27 jul 2010 16:54

Persoonlijk zou ik in dit geval niet gaan voor een verzoeningspoging. De andere partij werkt tegen ;-)
Ja, 1860 EUR is het maximumbedrag.

Djezzebel
Topic Starter
Berichten: 14

#8 , 29 jul 2010 08:35

De auto kostte 1800€, dus dat komt nog net in aanmerking dan :-)

Franciscus
Berichten: 38739

#9 , 31 jul 2010 11:27

lees deze linken

http://www.just.fgov.be/img_justice/pub ... pdf/49.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.just.fgov.be/img_justice/pub ... pdf/47.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Andere”