toen mijn zoon 1j oud was heb ik zijn vader verlaten we zijn niet getrouwd nu word mijn zoon bijna 15j en hij heefd al die jaren bij mij ingeschreven gestaan met adres zijn vader betaalde tot zijn 6j 50€per m en daarna tot met nieuwj dit jaar 123€ per maand.ook dat was mondeling overeen gekomen en we hadden niks via rechtbank als afspraak.nu door een ongeval in mijn tuin kwam ik op straat te staan door dat ocmw weigerde toen hulp te bieden.5j geleden en ben 4j dakloos geweest heb een woning gevonden half augustus vorig jaar in de zelfde gemeente waar mijn zoon verbleef bij de ouders van zijn vader.voor ik een woning vond hebben we eindelijk toen een referentie adres gekregen door mijn zoon problemen kreeg op school en met de voedbal.al die tijd daarvoor zaten we zonder adres en woning.nu vanaf ik eindelijk een woning vond en adres in orde maakte enz..kreeg ik eindelijk leefloon als hoofd van gezin.al die jaren er voor had ik 9 ocmw's aangesproken geen enkele die hulp wou geven aan ons.en ik zat net met die nieuwe huurwetgeving dus kans op een woning werd kleiner voor ons.dus al die jaren heb ik vol gehouden voor mijn zoon ook al waren het moeilijke jaren.met kerst was hij nog een week bij mij hij nam zelfs de huissleutels mee van onze nieuwe woning.nu kreeg ik op 2januari dit jaar van zijn vader een email waar in vermeld sta met onze zoon dit jaar 15j word en door de hoge schoolkosten en zakgeld ben ik geneigd onderhoudsgeld stop te zetten.adres blijf bij jou staan je blijfd als hoofd van gezin alle voordeel houden en alle belastingvoordeel val in jouw voordeel.ik slaagde tield door dat ze me niet eens op de hoogte brachten van schoolkosten niks ze sluiten me overal buiten en bespreken niks met mij inverband opvoeding van mijn zoon.ik stuurde over mijn toeren smsen naar zijn vader en zijn ouders voelde me veraden had hem toen daar gelaten om de reden dat ik hem daar niet zou verliezen en ik ook weigerde dat hij die jaren dakloos moest meemaken op straat. nu ik was geweest naar de politie en had gezecht dat ik zijn vader niet meer zou smsen .na een dag of 2later kreeg ik aangetekende van de gemeente waar zijn vader woont met vermelding aanvraag adres verandering binnen 15dagen voor te leggen wat ooit de uitspraak was over de hoederecht of co ouderschap zo niet werd adres verzet wat ondertussen ook is gebeurd.die 4j dat ik dakloos was waarom kon hij dan het onderhoudsgeld niet stopzetten?zels
fs mijn zoon stond samen bij mij opp ocmw referentie adres alles nu ik toen eindelijk 3m een woning had kom hij plots zo af met een email dus inkomsten ben ik kwijd sta hier met hoge huur en ben mijn zoon kwijd bij.heb altijd goede band gehad met hem maar nu zijn vader iemand heefd leren kennen hij daar alle luxe heefd internet enz...want van ocmw mag ik zelfs geen kabel tv hebben want dat is luxe..begrijp dat ik na al die jaren weer alles vanaf nul moet opbouwen maar twas mijn fout toch niet dat het 4j duurde voor ik huis vond en nu ik de kans had om opnieuw een leven met mijn zoon te hebben stookt de nieuwe vriendin van zijn vader hem op en nemen ze me alles af en ik sta met rug tegen de muur en krijg nu als alleenstaande leefloon en kom niet eens toe om rekeningen te betalen laat staan eten te kopen .ik weet enkel ik ga niet terug naar die hel.en dat zijn vader zomaar alles kan zonder ik iets te zeggen heb begrijp ik niet.maar eerst eens een advocaat vinden die opkomt voor mijn rechten dat vind ik al niet.sta met rug tegen de muur heb als moeder niks te zeggen en word nu dubbel gestrafd voor de jaren die ik kwijd ben en ocmw weigerde hulp.en nu..ik kan me er niet bij neer leggen dat kan ik niet ben er ziek van pff maatschapij he teld enkel voor die dat geld hebben en eigen huis..grtjs peggy