Op 15 januari 2024 heb ik een aanvraag voor bewindvoering ingediend bij de vrederechter.
Vader 91 jaar oud, allenstaand, weduwnaar, dialysepatient en minder mobiel werd in 2023 veroordeeld door de politierechter omdat hij een voertuig bestuurde zonder in het bezit te zijn van een rijbewijs.
Dit werd begin 2023 afgenomen na beslissing van zijn behandelend arts, kreeg een rijverbod voor onbepaalde duur.
Hij weigerde hiermee rekening te houden, gevolg auto verbeurd verklaard, volgens art 42 verkeerswet verbod om voertuig te besturen en boete van +/- 500 €
Hij is niet voor rede vatbaar, krijg niet de mogelijk om zijn rekeningen te betalen, weigert alle hulp, kan zelf geen geld van de bank halen, kan niet met PC werken, kan niet meer telefoneren enz...
Heeft na beslissing van politierechter ivm rijverbod cilinders van de deuren vervangen, of laten vervangen waardoor ik als mantelzorger veel minder kan doen.
Gedraagt zicht agressief met als gevolg dat ik niet meer bij hem kan en wil komen.
Ik heb uiteindelijk contact opgenomen met de arts van het dialysecentrum om een medisch verslag te krijgen dat nodig is om een aanvraag voor bewindvoering te kunnen doen. Arts heeft hierop niet gereageerd.
Ik heb dan via de vrederechter een aanvraag ingediend een controlearts aan te duiden.(15 januari 2024)
Controle zou volgens rechtbank gebeuren voor 15 februari 2024 (verslag moest voor deze datum bezorgd worden op de griffie)
Controle gebeurde pas op 21 februari 2024.
Op 26 februari nog steeds geen verslag ontvangen.
We moeten op 28 februari om 09h00 voor vrederechter verschijnen
Krijg ook geen kopie van verslag alhoewel ik indiener ben van de aanvraag.
Ik heb wel eerst 500 € moeten betalen aan de arts ivm het onderzoek.
Is dit een normale manier van werken ?
Zijn er nog andere mogelijkheden om zaken op een correcte manier te regelen ?