#21 , 26 feb 2023 11:25
Ik had volgende oplossing gekozen, had de transponder van zijn autosleutel uitgeschakeld.
Reactie van mijn vader kwam 1 dag nadien, Hij heeft me de toegang tot zijn huis ontzegd en gaat het cilinderslot vervangen.
Tevens weigert hij alle hulp,
Enkele voorbeelden:
- Gezorgd dat er dagelijks eten aan huis bezorgd werd, na 1 week opgezegd, reden was te veel.
- Persoonlijk alarm aangevraagd, bestelling was bijna in orde, weigerde alarm te aanvaarden en te gebruiken
- Heeft meermaals ongelukken met wagen gehad, kreeg mede hierdoor van de behandelend arts geen toestemming voor het besturen van een voertuig gedurende minimum 6 jaar.
Op mijn vraag wat er zou gebeuren indien hij een ernstig ongeval zou veroorzaken zonder geldig rijbewijs was zijn antwoord "ik zal de kosten betalen" en bij te hoge kosten interesseerde het hem niet dat ik aansprakelijk zou kunnen gesteld worden, zijn antwoord was "dat is niet mijn probleem"
Ik heb dan contact opgenomen met de politie, waren heel vriendelijk en begrepen het wel maar konden niets doen. Hebben me dan doorverwezen naar de wijkagent, die hopelijk met mijn vader gaat praten.
- Is niet in staat om zelf te telefoneren (zowel GSM als vaste lijn)
- Is niet in staat om geld uit de bankautomaat af te halen, weigert ook alle hulp.
- Is niet in staat om betalingen te doen, geeft mij enkel de mogelijkheid betalingen te doen via overschrijving.
Ik moet in dat geval zelf de overschrijving opmaken, dan naar hem gaan voor ondertekening, met de auto of fiets 4 km verder in de postbus van de bank gaan deponeren. (wekelijks), weigert domiciliëring voor bepaalde betalingen.
Ik heb geprobeerd via PC banking de betaling te doen dit is misgelopen bij het invullen van de pincode in de cardreader. Mocht begrijpelijk de code niet zien maar kreeg telkens wel een foutieve responscode. Ik ben na 2 pogingen gestopt om blokkeren van de kaart te vermijden.
- Ik kan zo nog 10 tallen voorbeelden opsommen.
Ik heb een onderhoud gevraagd met de behandelend arts om een oplossing te vinden
Eist wel dat ik en mijn zieke vrouw hem op zijn wenken bedienen. (indien nodig terugkomen uit verlof op zijn vraag)
Ik hoop dat ik ooit een oplossing vind voor dit probleem en zelf niet voor te veel kosten moet opdraaien