Deurwaarders kosten alimentatie

McRobbedoosje
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Deurwaarders kosten alimentatie

#1 , 19 mei 2022 14:08

Hallo allemaal,

Ik zal het zo kort mogelijk proberen te schetsen.

Ik krijg in januari 1850€ op mijn rekening gestort van mijn advocaat. Niet wetende vandaar dit bedrag komt vraag ik aan mijn advocaat vanwaar dit komt? Zonder reactie.

Ik had nog recht op een schade vergoeding van slagen en verwondingen dus ik ging er dan maar vanuit dat het daarvan was.... Kon anders niets verzinnen.

Nu werd mijn ex zijn huis verkocht en krijg ik een brief aan van deurwaarder waarin staat dat ik nog recht heb als eerst schuldeiser op alimentatie van +-3000€. Hier was ik helemaal verbaasd over want ik had geen recht meer op alimentatie gelden, aangezien die allemaal betaald zijn door de deurwaarder door loonsbeslag enzo....

Ik ga dit eerlijk melden van kijk er sta geen alimentatie meer achter en jullie moeten dat toch weten want jullie hebben een aantal maanden volledig loonsbeslag gedaan.

Nu komen ze er achter dat die - +1850€ ook onterecht naar mij is gestort. Ik natuurlijk helemaal in paniek want ik heb dat geld zo maar niet in een schuif liggen...

Deurwaarder zei dat het wel geregeld kon worden door maanden geen alimentatie te krijgen van mijn ex en zo mijn schuld te vereffenen. Gelukkig is mijn ex zo redelijk en zegt van née, het is haar schuld niet zij mag dit bedrag houden, en zij krijgt elke maand de alimentatie want dit gaat over mijn zoon.

Nu krijg ik een afrekening aan waarin ik die deurwaarder ook log 340€ moet betalen aan dossier kosten enzo.... Kan dit allemaal maar?? Hij moest pro deo optreden voor mij.

Ik heb deze fout toch niet gemaakt. Hoe is het mogelijk dat zij alimentatie eisen vanaf december 2018 tot nu mei 2022.... Terwijl ze mij in de loop der jaren al grote bedragen hebben gestort door loonsbeslag bij mijn ex.... Het is toch hun fout? Ik geef het in hun handen en vertrouw daarop.... Nu kost dit mij wel handen vol geld.... Voort zelfde geld moest ik ook nog het hele bedrag terug aan mijn ex door hun fout.

Mijn advocaat reageert niet meer als ik vraag wat ik hier aan kan doen.... Als zij in januari had gereageerd op mijn vraag van waar dit geld kwam had ik direkt door gehad dat dit onterecht was en had ik het niet in mijn verbouwingen gestoken.

Ik weet niet wat ik nu moet doen hier aan.... Deze grap kost me nu uiteindelijk 2200€

Kan iemand hier zeggen of ik dit effectief moet betalen aan die deurwaarder?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding