Doorgeven van adresgegevens

Freddymercury
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

Doorgeven van adresgegevens

#1 , 02 jun 2021 20:14

Goede avond,

2 maand terug ben ik verhuisd en nadat alle partijen de uitredende plaatsbeschrijving ondertekenden begon de verhuurder plots mij te stalken via sms en door te telefoneren om een nieuwe inbouwoven en kookplaat te eisen. Ik heb deze persoon dan maar geblokkeerd.
Nu staat hij vandaag plots aan mijn nieuw adres te dreigen met een rechtszaak (wat hij van mij gerust mag) en zegt doodleuk dat hij mijn nieuw adres via zijn advocaat te weten kwam. Kan een advocaat zomaar een adres opvragen en mag hij die gegevens doorspelen aan zijn klant?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 jun 2021 08:57

Heeft die verhuurder de uitgaande plaatsbeschrijving ondertekend? Stonden daar zaken op die defect waren zoals die oven en die kookplaat? Indien niet, is voor hem hier gedaan. Meld hem dat jij klacht zal indienen wegens stalking.

LeenW
Berichten: 12825

#3 , 03 jun 2021 09:08

Advocaat mag uw adres opzoeken, dat is immers noodzakelijk voor een rechtszaak op te starten. Zeker als u niet reageert.

Blijft de verhuurder langskomen, is dit inderdaad belaging.

Reclame

Freddymercury
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 jun 2021 10:10

Heeft die verhuurder de uitgaande plaatsbeschrijving ondertekend? Stonden daar zaken op die defect waren zoals die oven en die kookplaat? Indien niet, is voor hem hier gedaan. Meld hem dat jij klacht zal indienen wegens stalking.
Alles werd ondertekend door iedereen. Enige vermelding was schade aan een deur waarbij werd overeengekomen 150 euro van de borg in te houden.

Freddymercury
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 jun 2021 10:11

Advocaat mag uw adres opzoeken, dat is immers noodzakelijk voor een rechtszaak op te starten. Zeker als u niet reageert.

Blijft de verhuurder langskomen, is dit inderdaad belaging.
Maar mag hij zomaar die gegevens doorgeven? Als de verhuurder een rechtszaak wil beginnen lijkt een dagvaarding me de normale weg, niet de belaging.

LeenW
Berichten: 12825

#6 , 03 jun 2021 10:23

Advocaat mag uw adres opzoeken, dat is immers noodzakelijk voor een rechtszaak op te starten. Zeker als u niet reageert.

Blijft de verhuurder langskomen, is dit inderdaad belaging.
Maar mag hij zomaar die gegevens doorgeven? Als de verhuurder een rechtszaak wil beginnen lijkt een dagvaarding me de normale weg, niet de belaging.
Een eenmalig bezoek is zeker geen belaging, kan perfect dat hij u nog eens face to face wil zien om zijn standpunt toe te lichten alvorens te dagvaarden.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 03 jun 2021 11:53

Maar met die uitgaande PB in handen is TS redelijk safe.

Freddymercury
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#8 , 03 jun 2021 14:46

Advocaat mag uw adres opzoeken, dat is immers noodzakelijk voor een rechtszaak op te starten. Zeker als u niet reageert.

Blijft de verhuurder langskomen, is dit inderdaad belaging.
Maar mag hij zomaar die gegevens doorgeven? Als de verhuurder een rechtszaak wil beginnen lijkt een dagvaarding me de normale weg, niet de belaging.
Een eenmalig bezoek is zeker geen belaging, kan perfect dat hij u nog eens face to face wil zien om zijn standpunt toe te lichten alvorens te dagvaarden.
Na de bij benadering 500 telefoontjes op een week of 2 die hier aan mijn deur zien, de nodigde bedreigingen horen uitten (zowel legaal als fysiek)… Neen, das geen belaging ;-)

Franciscus
Berichten: 38592

#9 , 08 jun 2021 23:14

Via provider de belgegevens opvragen en via de ombudsdienst telecom is /was standaardprocedure.
500 x bellen op 2 weken tijd IS belaging en strafbaar.
Ik ken cases dat de belager voor zoiets gratis logies zonder telefoon kreeg door de onderzoeksrechter.

Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#10 , 12 jun 2021 08:38



Maar mag hij zomaar die gegevens doorgeven? Als de verhuurder een rechtszaak wil beginnen lijkt een dagvaarding me de normale weg, niet de belaging.
Een eenmalig bezoek is zeker geen belaging, kan perfect dat hij u nog eens face to face wil zien om zijn standpunt toe te lichten alvorens te dagvaarden.
Na de bij benadering 500 telefoontjes op een week of 2 die hier aan mijn deur zien, de nodigde bedreigingen horen uitten (zowel legaal als fysiek)… Neen, das geen belaging ;-)
Dien dan klacht in wegens die 500 telefoontjes op 2 weken. Niet vanwege het opzoeken van uw adres of eenmalig langskomen om te vragen of u dit toch wil vergoeden. Dit is allebei niet verboden.

Terug naar “Andere”