DRINGEND!!!!!! bezoekrecht

jaslene
Topic Starter

DRINGEND!!!!!! bezoekrecht

#1 , 31 okt 2009 23:45

voor de situatie int kort uit te leggen mijn ex en ik zijn al 6 jaar uit elkaar en we hebben een dochter van zes jaar nu.
ik heb int begin allimentatie betaald en kreeg het kind niet mee dus heb ben ik gestopt met betalen stom van mij ik weet het maar ik wist niet beter.
dus heb ik het geld iedere maand aan de kant gezet ondertussen heb ik zelf een gezin 2 kinderen en een huis gekocht en da laatste beviel mijn ex niet zo denk ik wand kreeg direct een deurwaarder voor achterstallige allimentatie zo een 7000 euro niet weinig dus.
omdat we toen indertijd bij de notaris een contract hebben laten maken dat ik allimentatie zou betalen maar dat ik het kind iedere zondag van 2 tot 8 mocht komen halen.
Nu heb ik het geld door gestort en wil ik het zondag gaan halen en heb ik haar gecontacteerd ik krijg het kind niet mee alleen het geld intresseert haar.
Nu weet ik dat het kind naar de chiro gaat als ik het daar ga halen in mijne wettelijke tijd zou ik daar kwaad bij kunnen?
kan iemand mij daar op antwoorden wand dat is morgen al
alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
hendrik1

#2 , 01 nov 2009 11:14

Hoi,

als er een omgangsregeling op papier staat en die is nooit gewijzigd, dan heb jij dat recht op de daarvoor voorziene momenten.
Ik zou haar wel laten weten dat je erom gaat! (en eventueel de akte meenemen voor het geval dat....).
Het is niet omdat je er niet steeds omgeweest bent in het verleden dat uw omgangrecht vervallen is: het gaat over omgangsrecht en niet over omgangsplicht!

Succes

jaslene
Topic Starter

#3 , 02 nov 2009 09:48

hey
bedankt voor je antwoord ik ben gisteren geweest en kreeg het niet mee ben toen klacht gaan indienen.
Maar de politie zei ook kan zijn dat je een jaar lang iedere zondag klacht moet gaan indienen dus het zal weer van een lange berg zijn.
ben de moed eigenlijk kwijt.
het kind is nu al zes jaar ben al zes jaar verloren en het zullen er alleen maar meer worden blijkbaar.
Vind het gewoon onterecht mijn ex mag zes jaar terug gaan maar waar zijn mijn zes jaar die kan ik nooit niet terug krijgen.

Reclame

Lex

#4 , 02 nov 2009 10:01

Vind het gewoon onterecht mijn ex mag zes jaar terug gaan maar waar zijn mijn zes jaar die kan ik nooit niet terug krijgen.
Hoe bedoel je?
De verjaringstermijn om onderhoudgeld te vorderen is 5 jaar!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 nov 2009 10:51

U moet - spijtig genoeg - elke maal als u de dochter gaat halen - punctueel op tijd max 15' verschil EN ze niet meekrijgt klacht bij de politie gaan indienen wegens weigering bezoekrecht.
Uw ex zal dan elke maal gehoord worden
Neem wel het originele vonnis en een copie mee.
Al de volgende malen als u in dezelfde politiezone gaat tenminste volstaat een copie.
Dit wordt steeds bijgevoegd bij het PV.
Mogelijk kan je de dochter gaan halen na de chiro ... als blijk van goede wil en misschien na de 6 jaar toch aangewezen om kalm te starten.

Kijk ook goed na Op welke dagen uw bezoekrecht valt - het zou niet de eerste keer zijn dat partijen elkaar gedurende x maanden op de verkeerde weekend resp klacht tegen niet komen ( is registratie bij politie) en weigenen bezoekrecht ( is PV).
Vergeet niet uw attest klachtneerlegging te vragen bij politie en u als slachtoffer te laten registreren bij griffie RB

roderidder
Contacteer: Website

#6 , 02 nov 2009 19:49

... wegens weigering bezoekrecht...
bezoekrecht = fout !!!

kinderen dienen thuis te kunnen komen bij beide ouders !!!!!!!

Ik vrees echter dat je over veel energie (en veel geld) moet beschikken

1) start een procedure bij de jeugdrechter
2) hierna heb je een vonnis of een gerechtelijke uitspraak waar beide ouders moeten naar schikken.

3) Als een ouder zich niet schikt dan stap je naar de griffie en eist dat je zaak bij eenzijdig verzoek met voorrang terug bij dezelfde rechter dient behandeld te worden.
Maar de politie zei ook kan zijn dat je een jaar lang iedere zondag klacht moet gaan indienen dus het zal weer van een lange berg zijn.
Bovendien klop je eens op de deur van de procureur des konings, wel hard genoeg kloppen omdat die nogal hardhorig zijn voor vaders met dit soort problemen. Als hij nog niet opendoet hang je een bord aan zijn klink met je naam en telefoonnumme en opschrift "amber alert" en dan gaat het sneller

RR

Franciscus

#7 , 03 nov 2009 19:38

klopt - bezoekrecht is de oude terminologie moet zijn zijn omgangsrecht.
En idd als eerste stap zou verplicht bemiddelaar moeten zijn en zou parket na max 6 maanden follow up vragen en beide ouders aanmanen tot overleg.

roderidder
Contacteer: Website

#8 , 03 nov 2009 20:06

omgangsrecht
klinkt al minder slecht dan bezoekrecht maar in weze is het probleem hetzelfde. Het duidt 1 ouder aan die slechts "omgangsrecht" heeft waarbij je zo aanvoelt dat de andere ouder meer heeft.

beter en even gemakkelijk te gebruiken is "de verblijfsregeling"* of als men strikt naar de wet wil verwijzen, de huisvesting van de kinderen

Dit is heel neutraal naar beide ouders toe en hoop dit meer en meer in rechtzalen te horen en in vonnissen terug te vinden van rechters die niet willen discrimineren.
En idd als eerste stap zou verplicht bemiddelaar moeten zijn...
Als rechters ouders zo lang als mogelijk in een bemiddelbare positie plaatst (wie het kind heeft, heeft de macht) en in hun motiverend gedeelte mee nemen dat partij x zich op dit ogenblik niet beschikbaar heeft gesteld om samen met de andere ouder** bij een bemiddelaar naar een oplossing te gaan te zoeken dan zal er plots heel veel veranderen wat hun werk(over)last ten goede zal komen.

RR

*van de kinderen
** bemiddeling is niet verplicht maar de kinderen samen opvoeden is dit wel

Franciscus

#9 , 21 nov 2009 11:25

Volkomen eens.

Terug naar “Andere”