Geboren kind en erkenning

Tuurski
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Geboren kind en erkenning

#1 , 10 dec 2019 00:34

Hallo,

Ik heb reeds 1 jaar ene lopende rechtzaak aangaande het kind waar mijn ex van bevallen is in Februari 2018.
Alle gynaecoloog afspraken zijn we samen geweest, ik wordt tot op vandaag door haar en haard raadsman als vader aangewezen, echter weigeren ze de DNA test al een jaar lang te nemen.
Nu is er een voogd ad hoc aangesteld en de zaak komt 14-01-2020 voor, maar ik ben enorm zenuwachtig.
Ik vermoed dat het mijn kind niet is, maar wat als het wel is, en ik mijn kind al een jaar heb moeten missen?

wat als de voogd ad hoc beslist dat een DNA test moet afgenomen worden, en ze weigert nog steeds?
(ze is op vorige dagvaarding niet komen opdagen noch reageert ze op aangetekende brieven van mijn raadsman)

Mijn raadsman had aan de jury gevraagd om een dwangsom op te leggen, maar gezien de zaak nu naar een voogd ad hoc verschuift is dat nog niet gevraagd (tenzij deze vraag van kracht blijft en de voogd ad hoc alles overneemt van het dossier)

Kan ze blijven weigeren?
Wat als ze financieel niets heeft en zer een dwangsom wordt opgelegd?

Ik hoop dat het binnenkort eindelijk achter de rug is, dat vreet nogal aan een mens :(

Alvast bedankt,
Vriendelijke Groeten,
Tuurski

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tuurski
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jan 2020 00:24

Dinsdag aanstaande komt het weer voor, ik zal het dan wel horen wat de voogd ad hoc zegt
beste wensen nog aan diegenen die dit lezen

Reclame

Terug naar “Andere”