Ocj

Ocj

dyckie
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Ocj

#1 , 19 okt 2018 19:31

Beste forumleden

Hoe geraak ik van het ocj af want ze werken op alle vlakken tegen.
Mijn vriendin is vandaag gedwongen voor opname in instelling. Normaal kwam ze morgen met onze kinderen naar mij maar nu hebben ze beslist dat de kinderen ook niet alleen naar mij mogen komen maar heb daar geen brief over gehad. Kan dat zomaar hier in België.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38479

#2 , 19 okt 2018 21:24

Hier is de regelgeving.
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet
https://www.jongerenwelzijn.be/jeugdhul ... jeugdzorg/

Is er in een PV van jeugdpolitie een POS situatie aangegeven ... gelet op u andere topic heb ik dat vermoeden dat ofwel politie of een andere steundienst toch iets zal gemeld hebben zodat er maatregelen zijn genomen.

Is de jeugdrechtbank van de familiekamer tussengekomen?

dyckie
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 okt 2018 08:43

Er is geen jeugdrechtbank aan te pas gekomen.
En dan nog iets wat niet klopt er staat op hun website dat het vrijwillige hulp is maar je kan het niet zelf stopzetten dacht dat iets wat je vrijwillig doet gewoon altijd kunt stopzetten of klopt dat niet.

Reclame

Mama38
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 okt 2018 15:30

Van het Ocj ga je niet afgeraken hoor.

dyckie
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 okt 2018 19:09

Maar iets klopt er niet want de 2 oudste van mijn vriendin zijn geplaatst door de jeugdrechter en de jeugdrechter eiste dat mijn vriendin alleen moest gaan wonen onder de vleugels van haar moeder uit moest dus zelfstandig voor haar 2 oudste terug te krijgen en nu gaat ze dat doen en dan willen ze haar 2 jongste kinderen gaan afnemen daar klopt toch ergens iets niet of ben ik mis.

Terug naar “Andere”