Deurwaardersproblemen door inwonende dochter!

Marthe14
Topic Starter

Deurwaardersproblemen door inwonende dochter!

#1 , 30 apr 2009 12:54

Beste,
Mijn dochter verblijft sinds februari 2008 bij mij maar haar domicilie staat op mijn moeders huis, dit zal binnenkort verkocht worden en mijn dochter heeft van de bewindvoerster van moeder 14 dagen de tijd gekregen om har adres te wijzigen, het probleem is dat zij zo'n 5000 € schulden heeft en er meerdere afbetalingsregelingen zijn bij deurwaarders die mijn dochter tot de maand maart afbetaalde en sinds toen niet meer... Ze kan niet met geld om en weigert een schuldbemiddeling omdat ze daardoor beperkt wordt in haar uitgaven... Het grootste probleem is dat ik niet wil dat zij zich op mijn adres laat domicilieren maar er zijn twee kindjes waaronder een pasgeboren die dan geen onderdak meer zouden hebben... Ik heb mijn dochter maanden bijna gesmeekt haar betalingen serieus te nemen en zich laten in te schrijven voor een sociaal appartement maar tevergeefs, ze legt alle problemen en waarschuwingen gewoon naast zich neer en ze reageert dan ook nog eens door zich kwaad te maken en mij allerlei verwijten naar het hoofd te slingeren en dreigt ermee dat ik de kinderen niet meer zal te zien krijgen indien ik stappen zou ondernemen...
Ik weet me geen raad meer en ben bang mijn inboedel kwijt te raken indien de deurwaarders bij mij komen aankloppen. Kan ik hieraan iets doen, bv. alles laten te registreren opdat ik kan bewijzen dat het hier wel degelijk om mijn spullen gaat? Ik zou het alleen doen voor de kleintjes want met haar valt niet samen te leven... Graag raad,
Groetjes,
Een bezorgde oma
Geen nacht is zo donker dat er geen morgend op volgt...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 apr 2009 13:09

Wanneer iemand schulden heeft mag de schuldeiser er van uitgaan dat alles wat zich bevindt op de plaats waar de schuldenaar ingeschreven is in de bevolkingsregisters zijn eigendom is, en dus in beslag mag genomen worden voor de schulden. Degene die de eigenaar is moet dan bewijzen dat hij de eigenaar is. Hij/zij kan trachten de gerechtsdeurwaarder hiervan te overtuigen, lukt dat niet dan moet hij/zij een procedure doen voor de beslagrechter.

Men kan dan het bewijs van zijn eigendomsrecht leveren op alle manieren, als de rechter je maar gelooft. Rechters weten ook dat er veel gelogen wordt en dat nogal wat samenwonenden, als er één is die schulden heeft, alles "op naam van de andere zetten", bijvoorbeeld door een inventaris op te maken. De rechters zijn dus zeer wantrouwig. Zij weten ook dat je in die inventaris kan zetten wat je wil.

Als men echt de eigenaar is slaagt men er meestal wel in de rechter te overtuigen. Beste bewijs is facturen met het bewijs met welke gelden dit betaald is, bijvoorbeeld betaling met bancontact via jou rekening. Maar alles is dus goed als bewijs, als je de rechter maar kan overtuigen van je goede trouw.

Je kan een inventaris opmaken, maar dan zal je toch nog moeten bewijzen dat die goederen die daarop staan jou eigendom zijn.

scorpioen

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 apr 2009 18:44

Stuur uw dochter naar het ocmw - sociale dienst.
Laat ze niet bij u opschrijven.
In principe zelfs als ze niet ingeschreven is kan een deurwaarder ook langskomen gezien ze daar dus bij u WOONT.

Reclame

Terug naar “Andere”