moeder wil kinderen afstaan (gruwelijk)

cult
Topic Starter
Berichten: 2

moeder wil kinderen afstaan (gruwelijk)

#1 , 15 dec 2008 21:53

Hallo

schrijnend maar ....
vandaag vertelde m'n schoonzus dat haar andere zus, moeder van 2 kinderen en zwanger van een derde overweegd om haar 2 kinderen nu bij ons te plaatsen.

het verhaal
m'n schoonzus heeft een 6 maand bij mij en haar zus gewoont, omdat ze niet meer met haar ex kon omgaan. Na 6 maand heeft ze terug contact gezocht en is daarna teruggegaan, om dan 6 weken later weer met de kinderen te vertrekken (ondertussen zwanger van een derde)
ze is naar een vluchthuis gegeaan, die haar nadien ondergebracht hebben in een begeleid wonen project. Daar zitten nog moeders, en sommigen van hun zijn hun kinderen kwijt (geplaatst dus)
zij zit momenteel in een depressie en blijft zwaar te overwegen om de kinderen aan ons over te laten (persoonlijk heeft ze ons de vraag nog niet gesteld, maar haar andere zus was bij haar op bezoek en daaraan had ze dat verteld)
ik kan me niet voorstellen wat een mens daartoe drijft.... maar dat terzijde.

lang een kant hadden mijn vrouw en ik besloten om geen kinderen te hebben (is een keuze die bij ons leven past), maar wat ZEKER NIET wil zeggen dat we niet graag kinderen zien en over de vloer krijgen.
alleen vragen wij ons af of zoiets zomaar kan???
kan een moeder dat zomaar vragen(en doen als het even kan)
zijn er geen rechtssystemen die dit moeten regelen en wat zijn de regels...

Ik begrijp dat ze het moeilijk heeft, maar ze kon niet terug bij ons komen wonen, dat ging echt niet meer, na 6 maanden vond ze dat het haar weer goed afging, en is ze terug gegaan, om zoals ik al schreef 6 weken later weer te vertrekken, omdat meneer blijkbaar toch niet veranderd was.
ze is vrijwillig naar het vluchthuis gegaan en ze is nadien ook vrijwillig naar het begeleid wonen gegaan, want daar krijgt ze wat wij haar niet kunnen geven, namelijk psychologische hulp.
van ons kreeg ze ook wel regels en we hebben haar aangemoedigd om zelfstandig te worden, te gaan werken, haar zaken te regelen, haar financien te beheren, en dat ging goed, totdat ze terug vertrok, een week of 2 later had ze haar 2500€ aanspaargeld erdoor gejaagd.
Haar kinderen (nu 2 en 1) waren wereldvreemd.die zaten altijd voor de TV, die kleine van 2 kon amper iets zeggen...of lopen
na 6 maanden bij ons was hij veel socialer, mondiger, geen tv meer, wel buiten spelen, wandelen, andere kindjes zien.....helpen enz enz , leuk gewoon kind zijn... ook dat is allemaal terug weg

Voor die 2 kinderen wil ik alles doen, maar ik wil dat de moeder als eerste haar verstand gebruikt....
m'n vrouw en ik hebben het hier over gehad vandaag, en we kwamen allebei tot hetvolgende... WAT ALS HET ZE HET VRAAGT, WAT GAAN WE DOEN

we zijn bereid dit te doen, maar we zijn niet bereid om de moeder hiermee een soort van vrijgeleide te geven om haar kinderen te pas en te onpas te kunnen halen/brengen/dumpen wanneer ze het wilt

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding