Beste,
Sinds enkele jaren verblijft mijn tante in het OCMW rusthuis in onze gemeente. Ze had in die tijd nog spaargeld en ze trekt uiteraard ook maandelijks haar pensioen. Aangezien ze zelf geen kinderen heeft werd ik indertijd aangesteld als gevolmachtigde vertegenwoordiger en ik kreeg als zodanig een volmacht op haar bank- en spaarrekening bij Bpost om haar maandelijkse verblijfsfacturen te betalen. Uiteraard heeft ze ook nog maandelijks haar persoonlijke uitgaven (voor een uitje, een snoepje of een drankje en kleding). Bovendien rookt ze nog steeds stevig en daar gaat natuurlijk ook een flink bedrag per maand naartoe. Sinds enkele maanden is het spaargeld bij Bpost opgeraakt en met haar pensioen komt ze dus niet toe om de verblijfsfacturen betaald te krijgen. Het OCMW klopt wel bij mij aan voor het geld. Nu blijkt dat mijn tante bij nog een andere bank spaargelden zou hebben maar ze weet niet meer bij welke bank en hoeveel.
Mijn concrete vraag is nu of ik (of iemand anders) dat op één of andere manier kunnen achterhalen en ook of het OCMW kan eisen dat ikzelf het achterstallige geld betaal. Ik heb een invaliditeitsuitkering sinds 10 jaar.
Alvast bedankt,
Martine1957