allimentatie

chantal67
Topic Starter
Berichten: 5

allimentatie

#1 , 31 aug 2008 11:37

mijn 20 jarige zoon heeft 1 jaar unief achter de rug en woont in bij zijn moeder en stiefvader.ze maken hem echter het leven zuur en willen hem buiten.ik betaal voor hem allimentatie en zijn moeder ontvangt de kinderbijslag.zelf ontvangen ze allebei een invaliditeitsuitkering.ze willen hem echter buiten.hij heeft nu zijn studies opgegeven,zich ingeschreven bij de vdab en is nu via interim aan het werken in afwachting dat hij wordt aanvaard in het leger waar hij momenteel nu testen voor het doen is.hoe lang moet ik nog allimentatie betalen en ontvangt hij nog kinderbijslag?[/b]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#2 , 31 aug 2008 13:04

Het betalen van alimentatie volgt in de regel het kindergeld, wat in deze wil zeggen: alimentatieplicht gedurende de volledige wachttermijn, of tot het kind werk gevonden heeft en een eigen inkomen heeft.
Als het inderdaad zo is dat de wachttermijn voorbij is, en er is nog steeds geen werk gevonden, dan vervalt het kindergeld en de alimentatieplicht (men krijgt er dan wel de uitkering voor in de plaats).

Jorre

#3 , 01 sep 2008 14:53

Bovendien kan het zijn dat hij nu reeds niet langer kinderbijslag ontvangt als hij de inkomensgrens overschrijdt:

Inkomensplafond voor het kind

Reclame

Terug naar “Andere”