wie kent iets van studiebeurzen?

anouck
Topic Starter
Berichten: 41

wie kent iets van studiebeurzen?

#1 , 14 jul 2008 10:13

de oudste zoon van mijn man zit al voor de tweede keer in het eerste jaar van de hoge school.
de eerste keer was hij voor géén enkel vak erdoor, nu heeft hij terug 7 herexamen ,waaronder 2 hoofdvakken. (hij zit nu in een andere richting)
ik dacht dus dat hij al zijn joker(studiebeurs) had ingezet, wat als hij nu terug buist?
hij mag van ons verder studeren maar hij moet er dan wel voor werken want wat als hij volgend jaar zijn studiebeurs verliest?
moeten wij dan nog extra tegemoetkomen? hij is er ondertss bijna 21.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 14 jul 2008 11:53

Als ik mij goed herinner uit mijn opleiding, verlies je je studiebeurs als je bist ... maar dan alleen voor dat bisjaar. Dus als je dan slaagt en naar een volgend jaar gaat, kan je weer een beurs krijgen. Deze info is onder voorbehoud dat de regels daaromtrent niet veranderd zijn.

Omtrent de "onderhoudsplicht" die u hebt, kunnen anderen u best meer info geven.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 15 jul 2008 11:37

“Art.16.§ 1. Iedere student die zich inschrijft voor een aantal studiepunten met het oog op het behalen van een diploma van een bepaalde opleiding, kan in aanmerking komen voor een studiefinancieringskrediet, bestaande uit twee bachelorskredieten, een masterskrediet, een jokerkrediet en bijkomende kredieten voor het volgen van...Art.18.§ 1. Bij de berekening van het bedrag van de studiefinanciering wordt het aantal studiepunten waarvoor de student zich in het betrokken academiejaar inschrijft, mee in rekening gebracht...Art.20.Studiepunten met betrekking tot opleidingsonderdelen die reeds in het verleden werden opgenomen, maar niet verworven, en waarvoor studiefinanciering wordt aangevraagd, dienen te worden aangerekend op het jokerkrediet.”(30 APRIL 2004. - Decreet betreffende de studiefinanciering en studentenvoorzieningen in het hoger onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap).

‘de oudste zoon van mijn man zit al voor de tweede keer in het eerste jaar’ houdt in dat hij zijn jokerkrediet heeft moeten gebruiken om dit eerste jaar opnieuw te doen.Indien hij nogmaals dit eerste jaar zou moeten overdoen dan dient onderzocht wat er nog overschiet van zijn jokerkrediet.

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/ . Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

Reclame

Terug naar “Andere”