September 2007 is mijn zoon (11 j.), tegen mijn wil in, bij zijn vader gaan wonen. De procedure voor de jeugrechtbank zit zover : in september zal hij gehoord worden, met een vonnis in oktober.
Sinds oktober 2007 betaalt hij geen alimentatie voor de 2 kinderen die nog bij mij wonen (20 j. en hogeschool - 17 j. laatste jaar aso, straks hogeschool). Waarom ? Zolang de rechtzaak niet in orde is moet hij geen alimentatie betalen beweert hij. Ik betaal wel voor mijn zoontje de 100 € die we voorlopig afgesproken hadden.
Het feit dat hij nu niet meer betaalt, maakt dat mijn schuldbemiddeling in het gedrang komt. Er is te weinig geld om mijn schuldeisers te betalen. De schuldbemiddelaar kan geen eisen stellen tot betaling, alleen ik kan dit doen volgens hem. Dit wil zeggen, een advokaat onder de arm nemen, terwijl de SB nu al zegt dat er geen geld voor is.
Het bedrag in kwestie is € 173,33, veel te weinig om daarvan 2 studenten groot te brengen, maar wanneer het dan nog niet eens betaald wordt, is het helemaal dramatisch.
Welke stappen moet ik ondernemen ?