Dreigmails

Darliiien
Topic Starter

Re: Dreigmails

#16 , 26 mar 2015 16:32

Probleem is: de sms'en staan op mijn telefoonnummer en op mijn gsm-factuur. Mails vanaf fb zijn verzonden vanaf mijn ip-adres. Hoe dit allemaal mogelijk is valt blijkbaar niet te achterhalen.
Och, soms blijkt voor zo'n zaken uiteindelijk toch een simpel antwoord te zijn.
Een rechter zal wel naar meer dingen kijken om te beslissen wie hij gelooft. En bijvoorbeeld ook eens horen waarom X aanneemt dat precies jij hem zou bedreigen en dergelijke. Die rechter gaat zich nooit fixeren op enkel een IP-adres hoor.
Ik hoop het inderdaad, zit er gewoon mee verveeld dat ik nu in de problemen zit hierdoor, mijn naam, mijn adres, mijn nummer, mijn email, mijn Facebook, alles staat op mijn naam, hoe en wat weten we niet, alleen dat het zo is en ik zit hiermee verveeld, want ik zou zoiets ook nooit doen... Ik kan alleen hopen dat een rechter daar ook rekening mee houd... Ik heb geen enkel verleden, nooit in aanraking geweest met politie of justitie,...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 26 mar 2015 23:24

Bij een aangifte van u tegen onbekenden zal de politie wel alle gegevens opvragen bij de providers zowel van gsm als van al uw simkaarten als van in welke gsm die simkaarten zitten.
dus geef zeker ook de gegevens van uw gsm $#06# en u het het serienummer
CCU kan perfect laten navragen van welk serienummer de sms en zijn verstuurd.

Mogelijk wordt ook uw PC uitgelezen via een of ander programmaatje.

Redrum

#18 , 27 mar 2015 10:01

Dat zal me dunkt geen bruikbare resultaten geven, Franciscus. En TS weet dat al wel.

Reclame

Darliiien
Topic Starter

#19 , 30 mar 2015 09:45

Ik ben vandaag bij de politie geweest, ik heb klacht neergelegd geen onbekende wegens misbruik van mijn gsmnr en sociale media.
Ik begin stilaan te vermoeden dat die onbekende u niet zo onbekend is ...
Nu het grote probleem is: de sms'en, die ik niet verstuurd heb, staan wel op mijn gsm-facturen.
Dat is normaal als er 2 SIM kaarten op 1 nummer staan.

En de fb-accounts staan ook volledig op mijn ip-adres.
En dat is wat anders.

Je kan lokaal IP adressen spoofen, maar je kan dat NIET tegenover je internet provider ...
Internet verkeer moet van ergens vertrekken, en ergens naar toe - er is dus altijd communicatie in beide richtingen, en dat loopt op basis van IP adressen.
Je kan daar mee klooien, maar uiteindelijk moet het echte IP adres ergens meegestuurd worden, anders werkt de communicatie niet.

Nu is mijn vraag, kan de politie het ip-adres van 1 apart bericht verstuurd via Facebook, opsporen,
Dat is net de essentie van de wetgeving daarover:
die gegevens worden bijgehouden, niet wàt er in staat, wel dàt er een communicatie was.

Hoewel ik er een beetje voor vrees gezien de politie enkel mijn ip-adres ziet bij de accounts... (Vrees dat mijn ip-adres ook is misbruikt)
Het is onmogelijk een IP adres te misbruiken.
Als uw IP adres opduikt als oorsprong van de berichten dan wàs dat ook zo ...

Dat kan op een paar manieren :
- iemand gebruikt rechtstreek uw computer en inloggegevens om in uw naam berichten de wereld in te sturen
- iemand heeft toegang op afstand (via internet ... of via uw lokaal netwerkje) tot uw computer , en verstuurt zo de berichten via uw computer
- iemand gebruikt uw WiFi netwerk om berichten te verzenden , die komen dan ook van uw IP adres

Als de berichten én van uw IP adres komen, én via uw FB etc accounts verstuurd worden, is de logische stap dat die onbekende niet echt onbekend is ...
Er van uitgaande dat u niet volledig schizofreen bent ...
Hai!
Ik heb al een paar dagen niets meer gehoord van de politie (sinds de woensdag of donderdag).
Ik denk dus ook dat de onbekende niet zo onbekend is, alleen de namen die de politie noemden als verdachten in deze zaak zeiden me totaal niets... Ze vrezen er wat voor dat ik gewoon de verkeerde persoon op de verkeerde plek ben... Want vorige week al bleek dat het dossier nog veel ingewikkelder is als men dacht, zo lopen er nu nog 3 zaken in dit dossier en is er net 1 klacht volledig afgerond.
De afgeronde en 1 open klacht waren tegen persoon x wegens laster en eerroof en de andere 2 lopende klachten zijn er eentje wegens belaging en 1 wegens dreigen met de dood... Ook allemaal klachten die lopen tegen persoon x
Daarom denk ik dus ook dat er verder niet veel zak gebeuren, tenzij men de daders kan identificeren, dan heb ik het recht om klacht neer te leren tegen de daders... En laten we ook hopen dat dat gebeurd, want ik kan zetten dat deze hele situatie allesbehalve fijn is geweest voor mij en mijn familie...

Terug naar “Andere”