schadevergoeding

Anoniem17
Topic Starter

schadevergoeding

#1 , 26 feb 2015 15:34

Hallo ,

De papa van mijn zoon is vorig jaar om het leven gekomen door een ongeval.
Hij was op weg naar z'n werk.
De persoon die hem heeft aangereden is in fout , mijn ex-man helemaal in z'n recht (cfr de verhoren en het onderzoek) .
Het is reeds erkend als werkongeval bovendien .

Nu mijn vraag , de zaak komt voor de rechtbank nu . Aan wat moet ik allemaal denken naar schadevergoeding toe ?
Klinkt misschien als geldbelust , maar dat is het allerminst.
Ik moet gewoon de passende dingen doen voor mijn zoon en z'n toekomst verzekeren.

Van wie moet de schadevergoeding komen en dewelke ?
Ik dacht dat deze tweeledig was . Namelijk schadevergoeding door degene die mijn ex man aanreed (met dood als gevolg) en schadevergoeding bijkomend omdat het een werkongeval betreft.
Klopt dit ?
En ook hoorde ik nu net dat er materiële schadevergoeding kan gevraagd worden , daar het voertuig van mijn ex man per totale is
En morele schade omdat hij nog 2 u heeft gevochten voor z'n leven alvorens hij bezweken is en men ervan uitgaat dat hij geweten heeft dat hij ging sterven (mijn excuses voor de rare zinsbouw)

Aan wat moet ik allemaal denken ?

Dank !

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 26 feb 2015 15:45

Hebt u geen advocaat die alles met u kan overlopen? Dat zou ik in dit geval toch aanraden.

sleper

#3 , 26 feb 2015 16:03

Hebt u geen advocaat die alles met u kan overlopen? Dat zou ik in dit geval toch aanraden.
Is advocaat via eventuele vakbond geen mogelijkheid ?
al was het maar om de ganse zaak op te volgen

Reclame

ddanck
Contacteer: Website

#4 , 26 feb 2015 17:57

Geachte

Sta mij toch toe u eerst te condoleren met uw verlies. Het zal ongetwijfeld geen gemakkelijke periode zijn.

Wanneer u er klaar voor bent, moet u inderdaad aan de praktische zaken denken.

U heeft alle belang bij het vorderen van een schadevergoeding, al was het maar voor de zoon, die nu zonder zijn vader verder moet.

De gemakkelijkste oplossing bestaat in de aanstelling van een advocaat.

Wie was de verzekeraar van de wagen waarmee de papa van uw zoon reed?

De materiële professionele schade wordt geregeld door de arbeidsongevallenverzekeraar, de andere schade door de verzekeraar van het andere voertuig.

Het opstellen van een schade-eis is niet eenvoudig, maar evenmin onmogelijk.

In principe moet alle schade vergoed worden, dus ook het feit dat hij wist dat hij ging sterven.

Wordt deze schade niet vergoed door de verzekeraar, dan wordt ze alleszins vergoed door het Slachtofferfonds.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Andere”