Mijn dochter heeft een dubbele naam omdat mijn ex niet akkoord ging met de door mij gekozen naam. ( was 8 maanden zwanger toen hij opeens terug contact zocht ) De dubbele naam was mijn "bemiddelings"-oplossing. Hij heeft zelf zijn naam gekozen en de volgorde waarin deze werd geschreven. Nu heeft hij mij verweten dat de dubbele naam "mijn keuze" was, en dat ik dus "mijn goesting" doe, terwijl ik veel liever gewoon enkel mijn gekozen naam aan haar had gegeven.
Nu is hij niet erkend als vader en kijkt ook niet naar haar om. Hij dreigt al sinds haar geboorte om naar de rechtbank te stappen, en doet dit niet. Hij komt niet opdagen tijdens zijn bezoekrecht. De enkele keren dat hij komt is het kort en weigert hij voor haar te zorgen.
De dubbele naam werkt verwarrend, zeker omdat enkel het eerste deel van de naam gebruikt word. Mensen denken vaak dat het om een tweeling gaat. Ik zou graag haar naam laten inkorten tot het eerste deel. Zo kent ze zichzelf en haar omgeving ook. Als ik dit doe, welke gevolgen kan dit voor mij als moeder hebben?