Mijn vader is in februari 2014 bestolen geweest door een vrouw met wie hij anderhalf jaar een relatie had en die al een politiedossier had.
Deze vrouw had dit helemaal gepland en had reeds een appartement voorzien in een andere stad zodat ze ’t geld kon pakken en kon weg gaan, hem alleen en helemaal berooid achter te laten.
Zij is echter opgepakt voor de diefstal van meer dan 250.000 euro. Haar proces of straf moet nog voorkomen. Helaas duurt dit nog een aantal jaren.
Na deze feiten was er spijtig genoeg geen contactverbod. Zij had nog een aantal meubels staan bij hem en is deze met begeleiding van haar advocaat komen halen. Zij hoeft toen ‘sorry’ gezegd tegen mijn vader. Tegen ons, zijn kinderen, zei ze niks, want ze kan ons niet luchten en beschouwt ons als een obstakel.
Aangezien mijn vader oud, hopeloos eenzaam en nog steeds verliefd is op deze dader hebben ze nu nog steeds een paar dagen per week contact.
Hierbij zet zij seks in als manipulatie. Soms hebben ze weken geen seks en blijft ze weg, zodat hij bijna op een punt komt dat hij haar niet meer wil zien. Maar zover laat zij’t niet komen. Zij bespeelt hem nog steeds volledig, zelfs na die zware feiten.
Het gaat haar alleen om het feit dat hij geld heeft. Ze heeft geen respect voor hem of zijn familie. Voor niemand trouwens: ze stal bvb. geld uit de handtas van haar eigen dochter en maakte haar volledig spaarboekje leeg. Ze zat al 10 jaar in OCMW schuldbemiddeling… Toen ze pas bij mijn vader was ingetrokken hield de politie een huiszoeking in haar eigen appartement na een klacht over diefstal van een jonge vrouw die overdag werkte in BEWL Genk bij wie ze de hond uit wandelen nam. Deze jonge vrouw had een potje met papieren geld dat plots volledig leeg bleek te zijn. Ze hebben toen echter niets gevonden.
Deze dader/ vrouw heeft ook géén vrienden en met veel mensen ruzie.
Ze kreeg al veel geld en cadeaus, hij heeft onder andere schulden van haar afbetaald, een auto gekocht, reizen betaald etc. Maar dit was voor deze vrouw niet genoeg. Ze heeft immers zijn bankkluis volledig leeg geroofd, maar is gepakt.
Zij doet/deed net alsof het allemaal van haar is!
Ondertussen komt ze dus nog steeds terug bij mijn pa en zaagt ze hem om o.a. een reis te betalen. Vervolgens heeft ze een paar rekeningen van autobelasting, autoverzekering,… wat hij ook weer allemaal financiert. Hij beseft wel dat ze veel liegt, onbetrouwbaar is en er zijn maatregelen genomen zodat ze niet een tweede keer in zijn bankkluis zou kunnen komen. Zij zal echter alles proberen om eruit te halen wat zij kan en gaat hierbij over lijken. Mijn pa is ook niet onschuldig, hij geeft haar immers de kans om zo’n destructieve relatie te onderhouden.
Niet alleen troggelt ze hem op die manier geld af, ondertussen stookt ze constant ruzie tussen mijn vader en zijn kinderen door te kwaad te spreken, roddelen en te liegen.
De relaties tussen ons, zijn kinderen, en mijn vader staan onder druk hierdoor.
Ze wil hem isoleren opnieuw, dat deed ze altijd al of deed pogingen ertoe in elk geval.
Vader wil echter niet dat er één vinger wordt uitgestoken naar deze boosaardige vrouw en wenst dus zijn ding te kunnen doen met zijn dader en gerespecteerd te worden. Hij trekts zelfs al een lang gezicht als we hem de feiten van haar diefstal nog eens in herinnering brengen.
Als we iets durven te ondernemen bvb. naar politie gaan om deze zaken te melden, is hij boos en dreigt hij ermee alle contact te verbreken, misschien zelfs te onterven. Zij heeft hem volledig in haar greep, wat ik onbegrijpelijk vind na haar supergemene streek van diefstal en achterbaks gedoe. Heeft hij geen zelfrespect meer of respect voor zijn eigen bloed?
Ik voel me alsof ze constant provoceert, pest, nog steeds steelt door te zagen tot ze haar zin krijgt en zich prostitueert bij mijn vader. En op al deze feiten, gedragingen mogen of kunnen wij al eens niet reageren!
Het is alsof ze je in je gezicht mept en blijft meppen en er mee weg komt, want ze weet dat mijn vader haar toch beschermt! En we mogen niks terug doen of onszelf beschermen ertegen.
Hoe moet ik hier in godsnaam mee omgaan? Hoe kan ik mezelf beschermen, of wij samen?
Kan er dan niks of niemand deze criminele, geschifte, boosaardige vrouw stoppen?
Kunnen we niks tegen haar ondernemen als mijn vader zich zo gedraagt?
Ten einde raad ben ik, en de stress van de hele wantoestand beu. We hadden gehoopt dat zij uit ons leven zou zijn nadat ze was opgepakt, maar helaas.
Het beste lijkt me dat ze wordt opgesloten zodat iedereen beschermd is tegen haar boosaardigheid, wij, de maatschappij, inclusief zijzelf. Want na (of zelfs naast) mijn vader , maakt ze slachtoffers.
Mvg
Thomas