Alimentatie achterstand

Dario2002
Topic Starter

Alimentatie achterstand

#1 , 19 aug 2014 18:29

ik ben 10 jaar geleden met een meisje gaan slapen en daarna bleek ze zwanger te zijn.

ik heb het kind erkend, zij draagt ook mijn achternaam.

wij hebben enkele jaren samen gewoond maar het is niets geworden.
uiteindelijk hadden wij co ouderschap maar omdat ik vermoed dat ik niet de biologische vader ben ben ik niet meer komen opdagen.

zij heeft alimentatie aangevraagd van 125 in de maand.

ik heb een tijd geen werk gehad en nu jaren later krijg ik een brief dat ik al dit achterstallige geld moet betalen aan haar.

wat zijn mijn rechten? ik heb het kind erkend maar vermoed nog steeds dat ik de biologische vader niet ben terwijl zij me altijd verteld heeft van wel.als ik een dna test eis en deze blijkt dat ik gelijk heb..kan ik deze geldboete dan laten verdwijnen?

kan ik afstand doen van het kind?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 aug 2014 22:18

u hebt het kind erkend dus zal u ( gezien vonnis) die alimentatie moeten betalen. Vermoedelijk is daar ook een vonnis van.
Van wie hebt u die brief gekregen?
Als de moeder stelselmatig aangifte bij politie heeft gedaan ... dan is er mogelijk ook een strafprocedure met veroordeling geweest.
U spreekt al van geldboete dus vermoedelijk dus een veroordeling? E neen een geldboete zal niet verdwijnen want is het gevolg van een veroordeling.
U kan een procedure opstarten bij de rechtbank waar u gezien vermoeden niet biologische vader een DNA onderzoek eist..
Eens lezen :
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 1344,d.bGQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Dario2002
Topic Starter

#3 , 20 aug 2014 10:23

De brief die ik nu heb gekregen komt van DAVO.

Als ik de link goed lees die u hebt gegeven ben ik dus enkele jaren te laat om de erkenning nietig te doen verklaren.
Stom stom stom.

Ik had toen destijds een DNA test moeten eisen

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 aug 2014 16:28

Waarom? U kan nu toch het vermoeden hebben ...

duma

#5 , 21 aug 2014 13:28

Tenzij de vrouw kan bewijzen dat hij al eerder het vermoeden had.

bmwtje

#6 , 22 aug 2014 10:12

Mijn ex betaald 230 euro voor 2 kinderen maar al een jaar betaald hij dat in twee delen in de maand.ons dochter kent hij niet omdat er 12 jaar geleden via de rechter een uitspraak was dat hij een deftige woonst moest hebben voor twee kinderen te leggen slapen (2jaar en 3 maanden die tijd)nu na 12 jaar heeft hij zelfs geen adres meer is al 1 jaar (zacht uitgedrukt)landloper.nu mijn zoon heeft 3 jaar geleden beslist dat hij zijn vader wou zien.heb er in toegestemd dat hij in de weekends daar op bezoek kon.nu een jaar geleden heeft mijn zoon beslist voor niet meer te gaan omdat hij daar op een studio slaapt op een matras op de grond en geen eigen kamer heefd(13jaar toen).omdat hij zijn zoon zag hebben we de schoolkosten die periode ook gedeeld.van dochter heb ik altijd alles zelf betaald omdat hij die niet ziet,en het wil laten rusten.nu wil hij de schoolkosten van de zoon ook niet meer betalen.en ben ik zogezegd een geldwolf.maar er staat duidelijk in ons eot dat alle medische kosten en schoolkosten elk de helft zijn.en als de papa zijn bezoeksrecht niet neemt dat de vakantie activiteiten op hem vallen .
eerlijk ik heb dit nooit uitgevoerd.mijn zoon heeft adhd en neemt relatine 7 jaar heb hem nooit een cent gevraagd.
kleren schoolgerief enz is al op mijn kosten.
nu eist hij dat ik een brief opmaak dat hij de schoolrekeningen van zoonlief niet meer moet betalen????ligt het nu aan mij of mis ik iets.maar het zijn ook zijn kinderen .
en dit is het enige dat gevraagt wordt buiten zijn onderhoudsgeld dat hij de rekening van de zoon mee betaald.hij moet zelfs de activiteiten niet betalen in de vrijetijd.
pffff

duma

#7 , 22 aug 2014 11:03

Gelieve geen topic te kapen, maar zelf een nieuwe te beginnen.
Dit is onbeleefd en je weet niet op welke vraag er nu antwoord gegeven wordt.

Terug naar “Andere”