Beste forumleden,
ik en mijn vriendin wonen ondertussen 5 jaar officieel samen.
Tijdens de laatste 2 jaar hebben we zeer serieus gepraat over het al dan niet kinderen samen hebben.
De uitkomst van de discussie (en bijhorende therapie) was dat ikzelf geen kinderen wil.
Mijn vriendin wil feitelijk wel kinderen, waarvoor wij/zij voor een keuze staat/stond.
Ofwel uit elkaar gaan zodat zij iemand kan ontmoeten die wel kinderen wil, ofwel samen blijven zonder kinderen.
Ze heeft geopteerd voor samen te blijven, hoewel dit niet gemakkelijk was.
Dus vooraf was zeer duidelijk dat ik geen kinderen wou.
Nu blijkt dat mijn vriendin toch zwanger geraakt is, ondanks het feit dat ze de pil neemt.
Ik heb niet het vermoeden dat ze dit me opzet gedaan heeft, en dat dit idd echt een ongelukje was.
We wisten beiden door onze vele gesprekken hierover wat de gevolgen zouden zijn.
Zij wil het kind houden en ziet af van een abortus. Ikzelf blijf bij mijn standpunt dat ik geen kinderen wil.
Dus het enige logische conclusie waar we alletwee tot gekomen zijn, is dat zij het kind alleen gaat opvoeden.
Ze verwacht hierin geen steun (emotioneel, financieel, ...) van mij.
Ikzelf zit wel ergens gewrongen met het feit dat er dus wel een kind van mij rond gaat lopen, maar ik wil effectief geen kinderen.
Nu is de vraag alleen, hoe gaat dit juridisch in zijn werk.
Moet er iets speciaal gebeuren, zodat het officieel is dat ik dit kind niet erken?
Moet er bij de notaris een document opgemaakt worden die deze regeling op papier vastlegt?
Alvast bedankt voor jullie hulp en reacties in dit delicaat onderwerp,
Mvg,
Q