Aangetekende zending door ex-schoonvader afgetekend

mnmdorine
Topic Starter

Aangetekende zending door ex-schoonvader afgetekend

#1 , 06 aug 2014 12:17

Hallo,

Vorig jaar in augustus heb ik mijn adres op de gemeente gewijzigd nadat mijn man en ik uit elkaar gingen.

Deze week ben ik door omstandigheden te weten gekomen dat het hoofdkantoor van mijn vorige bank nog een aangetekende brief heeft gestuurd naar mijn oude adres. Hier heeft iemand die brief afgetekend en aangenomen. Naar alle waarschijnlijkheid was dit mijn ex-schoonvader aangezien hij altijd thuis is en vlak naast mijn oude woonst woont. Ik ben hiervan nooit op de hoogte gesteld en ervaar nu niet zo aangename gevolgen van het feit dat ik die brieven nooit ontvangen heb.
Ondertussen heb ik bij de Post ook opgevraagd wie precies voor deze zending heeft getekend.

Mag iemand zomaar een aangetekende zending in jouw naam aftekenen als je er al meer dan een half jaar officieel niet meer woont? En kan ik hier stappen tegen ondernemen want ik ben niet zomaar gediend met het feit dat mijn ex en zijn vader mij op deze manier schade kunnen toebrengen?

Graag advies! Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 06 aug 2014 13:21

Hij die beweert dat AS door jou werd ontvangen moet dat bewijzen.
Indien jij daar niet meer officieel was gedomicilieerd heb je al in ieder geval het bewijs dat het daar niet persoonlijk aan u kan zijn afgeleverd en is de pot onzorgvuldig geweest.

Indien je bank op de hoogte was van uw huidig adres dan sta je des te sterker tegenover de bank.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

duma

#3 , 07 aug 2014 11:32

Als jij je adreswijziging niet hebt doorgegeven, ben je daar wel zélf in de fout gegaan.
Het is namelijk niet aan de bank opm bij te houden waar de mensen wonen, maar aan de mensen om de bank (en trouwens ook alle andere bedrijven/voorzieningen waar ze een contract/relatie mee hebben) op de hoogte te houden van hun woonplaats.

Als je verhuist, kan je daarom best via de post je post laten doorsturen voor 6 maanden, en zo stelselmatig je contatcpersonen op de hoogte brengen van je verhuis, want je vergeet altijd wel iets of iemand te verwittigen.

Reclame

roharro

#4 , 07 aug 2014 11:35

Als jij je adreswijziging niet hebt doorgegeven, ben je daar wel zélf in de fout gegaan.
Het is namelijk niet aan de bank opm bij te houden waar de mensen wonen, maar aan de mensen om de bank (en trouwens ook alle andere bedrijven/voorzieningen waar ze een contract/relatie mee hebben) op de hoogte te houden van hun woonplaats.

Als je verhuist, kan je daarom best via de post je post laten doorsturen voor 6 maanden, en zo stelselmatig je contatcpersonen op de hoogte brengen van je verhuis, want je vergeet altijd wel iets of iemand te verwittigen.
Ik vermoed dat TS zijn adreswijziging wel had doorgegeven aan zijn bankkantoor maar dat het niet tot bij de hoofdzetel is doorgedrongen.
Zo stuurt het hoofbestuur van een bepaalde bank nog steeds briefwisseling naar mijn vader die vier jaar geleden is overleden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

duma

#5 , 07 aug 2014 11:42

Ik gok van niet, aangezien ze spreekt over 'vorige bank'. Dus ik denk, correct me if I'm wrong, dat daar de rekeningen met ex stonden en TS nu een andere bank heeft en ervan uit is gegaan dat ze met de vorige bank niets meer te maken had en bijgevolg ook geen adres heeft doorgegeven. Bon, ik weet het niet, e, 't is ook maar gewoon raad voor in't vervolg, want ik merk dat er héél veel topics over onbetaalde facturen en herinneringen e.d. oorzaak vinden in het vergeten door te geven van adreswijzigingen en dat veel mensen er maar vanuit gaan dat als iemand een rekening wil sturen die dan maar het juiste adres moeten weten.gokken/opzoeklen, maar zo werkt het niet ...

(zelf ook al voorgehad hoor)

mnmdorine
Topic Starter

#6 , 16 aug 2014 10:31

Ik had mijn adreswijziging wel doorgegeven maar via mail, en dat al vorig jaar in augustus. Ik had inderdaad beter moeten nagaan of dit op deze manier in orde was maar aangezien ik af en toe contact had via mail met de bankmedewerker, had ik toch verwacht dat hij mij dat even erbij zou vermelden. In ieder geval heb ik ondertussen gemerkt dat zij zich partijdig opstellen. Blijkbaar vraagt mijn ex-schoonvader iedere maand een stand van de lening op die mijn ex en ik hebben, terwijl hij daar geen enkele volmacht in heeft en hij krijgt dat ook.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 aug 2014 10:39

Dan zou ik toch eens langs die betreffende bank gaan om een 'kort' gesprekje te hebben met de betrokken bediende.
Beginnen met heel vriendelijk zijn/haar naam te vragen en deze op te schrijven.... pas op het einde van het gesprek of de gespreksronde ( bediende-kantoorverantwoordelijke) zeggen dat indien er nogmaals zulke feiten gebeuren er een persoonlijke ingebrekestelling zal volgen wegens schenden van bankgeheim en wet privacy.
Opletten mogelijk heeft ex vader een volmacht gegeven...

Terug naar “Andere”